Chokladfabriken

I helgen var vi och besökte några vänner har köpt en av Oscar Properties lägenheter i den gamla chokladfabriken på Kungsholmen. Visste ni att när lägenheterna släpptes så köade runt 300 personer för att få köpa lägenheter. Det var till och med några bosatte sig utanför lägenheterna några nätter bara för att få första tjing. Jag kan faktiskt förstå dom, för vilka läckra lägenheter!
Det var inte tal om att köparna kunde vara med och bestämma om den fasta inredningen. Nej, det mesta var bestämt, från badrum till kök. Just köken är rostfria i alla lägenheter, för att påminna om storköken som en gång fanns där. Även balkarna i taken har sparats och fönstrerna är allt lite dragiga, för de har bevarats. Jag tycker inte att de här bilderna riktigt gör lägenheterna rätta - de är faktiskt ännu finare i verkligheten. Men, jag glömde att ta med mig kameran så för nu så får ni nöja er med de här.
Foto: Oscar Properties

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin