Julfeeling i stugan

I helgen var vi i stugan och då åkte adventspyntet och julbelysningen fram. Nu ber jag till alla snögudar om att det ska komma snö också. Tyvärr ser inte väderleksrapporten så lovande ut, men än ger jag inte upp hoppet!
Jag tog verkligen vad jag hade för att få till en julkrans till dörren. Kanske blev det inte den finaste jag har sett, men den duger gott och väl för dörren i år.
Jag har ropat in två renskinn på auktion. Passar perfekt att ha ute på entren i kylan. Blomlådorna som annars har pelargoner eller ljung är nu fyllda med granris.

De gamla mjökkannorna fungerar som blomlådor på sommaren men nu fungerar de som hållare till varsin minigran.
Foto: Emmelie
I söndags var vi på julmarknad i Järvsö och då såg jag "grankvastar" som fanns till försäljning. Väl hemma hittade jag en gammal gren och så band jag upp lite granris. Nu står kvasten som dekoration vid väggen. Väldigt enkelt julpynt som faktiskt blev riktigt fint och dekorativt!

Kommentarer
Postat av: Skogsraah ☾

Så fint!

2015-12-10 @ 12:52:53
URL: http://skogsraah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin