En middagsglimt från nationaldagen

På nationaldagen gav jag er en liten smygtitt på dukningen som jag höll på med innan middagsgästen knackade på dörren. Eftersom midsommar närmar sig så tänkte jag att de här dukningstipsen kanske även fungerar om någon vecka, så, jag håller tummarna för att detta kan ge inspiration till en eller två!
Jag försökte tänkta blått och gult och funderade på vad jag hade hemma. Det resulterade i en gammal rutig duk, två gula ljus (från i påskas) och lite sparade serpentiner. I taket hängde jag upp pom poms. Just dessa köpte jag (tidsbrist och lathet), men de går precis lika lätt att göra själv. Jag har tidigare publicerat en instruktion för hur du gör pom poms som du hittar här.
Runt tallriken band jag ett gult och blått band. Jag vek till en blå servett som jag placerade under assietten och mellan servetten och bandet stoppade jag ner en liten sverigeflagga.
Foto: Emmelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin