Före och efter: sovrum i fritidshuset

I stugan har vi tre sovrum (vilket är helt perfekt för att ta emot gäster). Två sovrum har vi gjort iordning tidigare men det tredje har fått vänta då vi inte helt kunde klura ut hur vi skulle utnyttja ytan smartast. I år hjälpte min mamma till och ritade en specialare för sängarna. Ni ska helt enkelt få se.
Ska man visa hur något blir efter så bör man ju alltid börja med före-bilder. Den vänstra bilden tog jag precis innan jag började måla väggarna och den högra bilden är från när vi köpte stugan (mäklarbild).
Här har jag målat klart väggarna och installationen för sängarna börjar att ta form. Innan har vi haft en dubbelsäng i rummet men det "äter upp" hela ytan. Eftersom vi har våningssäng i vårt andra gästum så tyckte vi att det var lite tråkigt att ha det även här och ville hitta på en annan lösning. Mamma kom på att vi kunde bygga en ram på två skåp. Den ena sängen läggs på den ena ramen och får stöd på de båda skåpen, som också blir till bra förvaring.
Här ser ni det när det är färdigt. Vid fötterna på den lägre sängen finns det en liten hylla med korgar. Där kan gästerna lägga sina saker när de är på besök. Båda skåpen målade jag vita för att det skulle smälta in lite bättre i rummet. Tänk vad man kan göra med färg!
Det ena skåpet var ett loppisfynd och skåpet ni ser här i sin helhet ropade jag in på en auktion. Jag föll för de små lådorna och det blir till perfekt förvaring samtidigt som det är fint. Hyllplanen till vänster plockade jag nästan bort så att jag skulle få plats med en liten pall som man kan ställa sig på när man ska upp i sängen. Pallen hittade jag också på auktion och den behöll jag faktiskt i sin orginalfärg.
Foto: Emmelie
Jag ville ha något på väggarna men för att inte ta mer yta i rummet ville jag inte ha något stående på golvet. Jag hittade de här lådorna på Lagerhaus. Ursprungligen var de i trä, men jag målade dom också och sedan fick de hamna på väggen.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Uuursnyggt, och jättebra lösning på sängproblemet!

2014-07-29 @ 11:29:13
URL: http://kaduilla.fi/qandvictoria
Postat av: Anna

Vad fint ni har gjort, riktigt snyggt!

2014-07-29 @ 16:15:56
URL: http://inredningsanna.wordpress.com/
Postat av: Linda - Design Concept

Grymt fint! Tänk att lite färg kan göra så stor skillnad i ett rum. Smart lösning med sängarna och förvaring också:)

2014-07-30 @ 14:39:43
URL: http://blogg.designconcept.se
Postat av: Emelie

Jättefint! Smart och verkligen en rolig ide.

2014-08-03 @ 19:24:14
Postat av: Louise

Så jäkla snyggt!!! Där kommer jag sova got!! 💕💕 kramar i massor!!

2014-08-08 @ 07:40:35
Postat av: MissStorm

Smart & snyggt! Gäller att lägga sig åt rätt håll i nedre sängen. Annars kan det bli otrevligt om man vaknar o sätter sig upp snabbt... :)

Kram

2014-08-14 @ 22:25:49
URL: http://Missstorm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin