Hjälp sökes

Lyxen med att flytta är också det nöjet att få inreda ett nytt hem. Eftersom vi har flyttat till ett hus och har tänkt att bo här flera år framöver så känner vi också att vi vill investera i möbler som vi verkligen vill ha en längre tid. Så för första gången känner jag mig inte stressad att få ordning på allt, utan vill hellre verkligen känna in vad vi vill ha. Vi har två fantastiska Eames stolar som vi köpte till vår lägenhet. Nu står vi i valet och kvalet att köpa till fler likadana eller att köpa andra stolar och ha de fina Charles Eams stolarna som extra stolar och "dekoration" i huset. De gör sig liksom lika bra i grupp som var och en för sig själv tycker jag. Jag har nu gått och spanat på Hays About a Chair en längre tid (höger), men har även börjat snegla på Hans J Wegners Y-stol (vänster). Jag har både + och minus på min lista. Jag tycker Y-stolen är jätte snygg, men vad som talar emot den är att den är tokdyr och att det börjar finnas väldigt många replikor på marknaden. About a Chair tycker jag är otroligt fin, men funderar på om man blir trött på "plasten"? Hjälp, vad tycker ni?
Foto: Länna Möbler
 

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Känner samma kring vårt kära funkishus. Vi ska bo här länge är tanken, så jag har inte alls nån panik att få klart allt på en gång utan känner mig hellre för och sparar pengar till det vi verkligen vill ha.
Båda stolarna är jättefina. Men, Y-stolen är i mitt tycke extremt oskön att sitta i. About a Chair går ju dessutom att få med klätt sittskal om du vill slippa undan plast-känslan. Själv sparar jag till just 4 st About a Chair. Men har inte bestämt mig ännu om det blir vitt skal eller grått. Lycka till med inredandet!

2013-07-17 @ 11:05:41
URL: http://www.fixaodona.se
Postat av: Annica

Eames stolen!

2013-07-17 @ 19:55:00
Postat av: Living by Miriam

Åh vad kul och svårt. Vi har "plast" stolar i böjträ typ, det är inte skönt att sitta i dem länge, blir svettigt lixom. Ta de ni tycker är skönast att sitta i ;) kram

2013-07-18 @ 22:58:07
URL: http://livingbymiriam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin