TÄVLING - LADY WONDERWALL, VINN 1000 KR FÄRG

Här i vårt hem har de senaste veckorna varit fulla av renovering och piffning inför vår kommande lägenhetsförsäljning. Jag ska ärligt talat erkänna att jag har frågat mig själv väldigt många gånger de senaste dagarna VARFÖR vi inte målade om och gjorde ordning tidigare? Varför gör man det först när man ska flytta?!
Har du också ett projekt som du gått och funderat på? Passa på att vara med och tävla om en färgcheck på 1000 kr valfri LADY färg. Tävlingen pågår till 21 april 24.00.
 
Vinster:
1:a pris "färgcheck" 1000 kr valfri LADY-färg
2:a pris LADY penselkit (3 st penslar) värde 317 kr
3:e pris LADY penselkit (3 st penslar) värde 317 kr
 
Frågor:
1. Vilken färg gillar du mest ur färgserien LADY WONDERWALL? Färgkarta hittar du här
2. Motivera varför just du ska vara en vinnare och vad du vill måla om ifall du är en vinnare?
 
Lycka till!
Foto: Eget kollage med bilder från LADY. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Tävlingen pågår till 21/4 kl. 24.00.


Kommentarer
Postat av: Lina Eckerström

1, Jag gillar verkligen Antikgrå, behaglig färg.
2, Vi fick vårt hus för snart ett år sen och hela huset målades om.. i vitt. Vitt vitt vitt, överallt. Vi tyckte det var lättast så.. Nu är vi sååå trötta på allt vitt och nästa projekt är hallen som ska få en behaglig grå nyans, antikgrå kanske ? :)
Håller tummar & tår.

Ha en fin kväll.

2013-04-10 @ 21:23:03
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Postat av: Katarina

1. Hittade en annan - vitt te, men annars gillar jag grå skiffer skarpt! (Nu blev det knepigt)
2. Jag vill genast måla om min pigtittare och mitt gamla skrivbord, båda från farmor. Det sista som ska in i sovrummet! <3

2013-04-10 @ 21:49:56
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Paola

1) Retroblå - alldeles ljuvlig! Påminner om mormors sovrumstapeter när jag var liten ...
2)
I förrådet står sex bruna stolar gråter,
och längtar efter att bli använda åter.
Syrumsväggarna i orange vill också få en chans.
Jag vill förvandlas till en renoverings-LADY direkt ... ja, detta vore ju faktiskt helt perfekt!

2013-04-10 @ 22:36:53
Postat av: Paola

1) Retroblå - alldeles ljuvlig! Påminner om mormors sovrumstapeter när jag var liten ...
2)
I förrådet står sex bruna stolar och gråter,
De längtar efter att bli använda åter.
Syrumsväggarna i orange
vill också få en chans.
Jag vill förvandlas till en renoverings-LADY direkt
... ja, detta vore ju faktiskt helt perfekt!

2013-04-10 @ 22:38:05
Postat av: Ullis

Min lägenhet har öppen planlösning där allt är vitt förutom köksluckorna som är blå. Om jag skulle vinna hade jag bums målat en retroblå fondvägg i vardagsrummet. Tänk vad fint med blå luckor, blå vägg och ett par tunna sommargardiner. Kanske hade färgen räckt till stolsbenen också!

2013-04-11 @ 15:45:12
Postat av: MAJA ENGELMARK

SÅ HIMLA FIN BLOGG!
MAN FÅR VÄRKLIGEN INSPIRATION!
http://dancestyle.blogg.se

2013-04-11 @ 17:23:28
URL: http://dancestyle.blogg.se
Postat av: pysseliten

1 Lady vital är just en favvo för mig ljust nu ;) Då jag behöver färg för att bli pigg .
2 OM JAG VANN SKULLE det bli att måla om dotterns rum som ljust nu är beige/ vit med många hål och skavanker lite här och där .

2013-04-11 @ 18:10:18
URL: http://pysseliten.blogg.se
Postat av: Linda Ohlsson

Är hemskt gärna med och tävlar!

Svar: LJUS ANTIKGRÅ

Svar: Ensamstående mamma som bor i en liten lägenhet med världens underbaraste son.
Både sonens och mitt rum behöver målas om!

Då våra rum är ganska små så skulle färgen ANTIKGRÅ både förstora, reflektera ljuset från fönstren på ett vackert sätt och dessutom ge ett mycket renare intryck.

Kram

2013-04-11 @ 18:32:29
Postat av: josefin

Färgen Lady 3185 PION skulle göra mitt ganska så barnsliga barndomsrum mycket mer ungdomligt. Som 18 åring så vill jag inget hellre än att göra om mitt rum till något nytt och fräscht. Denna färg skulle göra susen och verkligen pigga upp i vardagen!!

2013-04-11 @ 20:20:28
Postat av: Sara Björk

1 & 2 Vi håller på och rustar vårt sovrum från grunden, så Fabrik skulle passa perfekt där till tapeten vi valt som fond :)

2013-04-11 @ 20:33:37
URL: http://saaraaaa.blogg.se
Postat av: Emma-Marie

Den färgen jag skulle vilja måla med är Lady 1024 Tidlös.

Denna skulle jag måla med i våran hall. Som den ser ut nu med beige och gammelrosa är inte något som faller mig i smaken. Föredrar vitt men har funnit kärlek till denna färg som är tidlös.

2013-04-11 @ 21:33:25
Postat av: Louise

Grå skiffer

Fick fria händer av E att måla om hans soffbord... nu kanske till och med opyssliga jag kan bli lite pysslig... :0)? Funderar på mörkt (grå skiffer) och delar i griffeltavelfärg:0)
Kram!

2013-04-12 @ 07:30:50
URL: http://atasteofmylife.blogg.se
Postat av: chanette a

med -Lady Spontan 10423-

skulle jag piffat till våran hall. ett välkomnande varmt inbjudande
för våra goa vänner o släkt som kommer på besök

2013-04-12 @ 09:58:13
URL: http://chanette.blogg.se
Postat av: Emelie Lagerqvist

1. Lady svalka 5262 var min favorit.
2. Jag skulle så gärna vilja måla om sovrummet, då jag vantrivs med dem gamla bruna tapeterna. Vi flyttade in i en hyreslägenhet strax innan julen -12 och det enda som är gjort är min dotters rum. Allt annat ser ut som kattskit, om man får uttrycka sig grovt.
Tapeterna i hallen uppe och nere är sönderslitna och flottiga men jag målar mycket hellre om i mitt sovrum för där ska man ändå känna sig nöjd och rofylld. Men jag står inte ut att vara där inne så det vore underbart att få måla i denna fina blå färg.

2013-04-12 @ 10:00:10
Postat av: Sara

1. Ljusantik grå

2. Jag och min karl köpte ett litet renoveringobjekt i höstas som vi ville förvandla till vårat dröm hem. Vi har kommit en bit på vägen helt klart, men finns fortfarande väggar som behövs målas :) Och antikgrått skulle göra sig perfekt tror jag.

2013-04-12 @ 14:09:36
URL: http://saraslillakrypin.blogg.se/
Postat av: Löparflickan

1.Jag älskar spontan
2. Jag har ett gästrum som jag skulle göra om till "mitt" och måla med min favoritfärg

2013-04-12 @ 14:21:27
URL: http://loparflickan.blogspot.se/
Postat av: Åsa Ullström

Lady 1878 "vitt te" skulle passa utmärkt i mina småkillars lek/sovrum då de tyvärr rivit ned de gamla slitna tapeterna. En vädjan och signal om att "Lady Jotun" måste hjälpa mig på traven ;-)

2013-04-12 @ 22:25:22
URL: http://facebook.com/aasa.ullstrom
Postat av: Anonym

Grån skiffer
Jag skulle måla om några stolar som vi har som är riktigt tråkiga och skavda!

2013-04-14 @ 22:04:08
Postat av: Lilla fröken Touche

1. Jag gillar verkligen klassiskt vit bäst, den har en fin nyans och jag gillar ljusa rum med mycket rymd.

2. Jag är 23 år och har just köpt min första egna lägenhet i Stockholm, den gick på över en miljon kronor. Nu håller jag på att renoverar den själv för hand och material till en sådan renovering är väldigt dyrt. 1000kr färg eller bra fina penslar skulle underlätta min renovering och göra mig jätteglad. Har du lust kan du läsa om mitt projekt på min blogg: http://www.lovefuckinghurts.se/search/label/Hemma%20hos%20Touch%C3%A9

2013-04-15 @ 10:32:06
URL: http://lovefuckinghurts.se
Postat av: Mattestilda

1. Ljus antikgrå
2, Jag vill förgylla min särbo´s sovrum med denna underbara Ladyfärg (Jag älskar Ladyfärgerna, helt underbara att måla med)

2013-04-15 @ 16:34:10
Postat av: Marina

1. Lady Elegant
2. Då skulle jag äntligen ta mig i kragen och måla om bröstpanelen i fulfuru i hallen som jag är så ortoligt less på. Drömmer om en ljusare hall som skulle bli mera välkomnande :-)

2013-04-15 @ 21:10:44
URL: http://formyfans.blogg.se
Postat av: Emma

fantastiskt kul blogg! Inspirerande och en dos av personlighet!
1. Jag gillar den ljusa antikgråa.
2. Som en nybliven 18åring, har storebrossan flygit ur hemmet. Mitt rum & hans rum ska slås ihop, väggar ska rivas, det ska målas målas målas, men framförallt så ska det lantliga gamla trägolvet fram bakom det nu bruna parkettgolvet. Och vad behöver man då? Jo, en himla massa färg! Och då hade denna antikgråa färg passat kalas! Grå men ändå varm.
Nu ska mitt franskalantstils drömrum fram & detta hade varit en så stor hjälp på traven!
Kramar

2013-04-15 @ 22:55:01
URL: http://ensmulapassion.blogg.se
Postat av: Josefine

1. Den retroblå färgen
2. Varför jag ska vinna? Det skulle få min beslutångest att försvinna gällande vilken färg jag och sambon ska ha i vårt nyrenoverade rum i vår lägenhet.. Det bästa är att vi också är överens, båda älskar den blå färgen!

Tack för en fin blogg!

2013-04-16 @ 00:21:10
Postat av: marty

Lady elegant skulle jag vilja ha på min bänk i hallen. Fast bara halva benen på den. Resten ska vara vit som den är. Tycket det kan bli snygg detalj och lite roligare, fast man ändå behåller det stilrena.

2013-04-16 @ 13:25:04
Postat av: Elin


Som nybliven husägare går inredningstankarna på högvarv och jag hade väldigt gärna velat måla med Lady Pure City Sober i det blivande sovrummet. Av den känslan jag fått efter att många målat med färgen tror jag att Lady hade passat perfekt in där! Herregud vi flyttar om 3 veckor - är i extas!

2013-04-16 @ 19:51:59
Postat av: Jenny Sjöberg

Färgen till lekstugans utsida är redan fixad: den ska bli blå och rosa. Det vore jättekul att få snygga till insidan också och då gärna med färgen Spontan. Den färgen skulle lysa upp jättebra och bli en härlig och lekfull färg.

2013-04-17 @ 18:44:31
URL: http://jennyjon.bloggplatsen.se/
Postat av: Sandra Petersson

1.Vital

Har nyss blivit sambo i pojkvännens ungkarlslägenhet
och inredning är väl inte precis det roligaste han vet
Tapeterna i vardagsrummet är från husets byggnation
och tittar man för länge på dem är det risk för depression. Med hjälp av LADY får rummet en snyggare nyans, därför hoppas jag nu på vinstchans.

2013-04-19 @ 09:21:44
Postat av: Katta kvack

1. Min favoritfärg (svårt att välja dock) i nya Wonderwall-serien är Lady 1461 Grå Skiffer. Jag är helt besatt av gråa kulörer och denna ser helt underbar ut!

2. Hela hemmet, gills det? ha ha, vi flyttade ju in i ett renoveringsobjekt i september och sakta men säkert renoverar vi hela huset, rum efter rum - det tar sin tid för vi måste strippa av 4 lager tapeter som spänner sig från sent 70-tal till typ tidigt 90-tal... ja men du förstår ju vilket jobb detta har visat sig bli. På tur står vårt, mitt och sambons sovrum, och där vill jag (ehh, vi, menar jag så klart) ha det grått, så grå skiffer skulle ju vara PERFEKT. Alltså verkligen.

2013-04-19 @ 13:57:20
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Margareta Grym

Jag gillar grå skiffer. Den ska jag använda när vi nu i maj byter ut hela vårt kök

2013-04-20 @ 16:55:56
Postat av: Emma Nilsson

1. Jag gillar färgen Lady wonderwall ljus antik grå för att den är en ljus grå nyans som gör att smuts inte blir supertydligt, men ändå lyser upp ett helt hus med sin ljusa nyans.
2. Fattig student jag är som håller en fin häst mycket kär.
Jag har en dröm,
var gång jag faller i sömn.
Att måla hästens stall, så det blir rent och fint,
så både hästen och jag slipper se all skit!
Nu är stallet smutsigt och kallt,
överallt!
Jag sätter all min tro till er,
och hoppas att något magiskt sker!

2013-04-20 @ 18:50:11
Postat av: Emma Nilsson

1.
Färgen som är min favorit,
är Lady Wonderwall ljus grå antik.
För att den är ljus,
men ändå döljer all skit.
Den skulle lysa upp ett helt hus!
2.
Fattig student jag är,
som håller en fin häst mycket kär.
Jag har en dröm,
var gång jag faller i sömn.
Att måla hästens stall, så det blir rent och fint,
så både hästen och jag slipper se all skit!
Nu är stallet smutsigt och kallt,
överallt!
Jag sätter all min tilltro till er,
och hoppas att något magiskt sker!

2013-04-20 @ 19:10:09
Postat av: Monica

1. Det är; Lady 12391 Ljus Antikgrå
2. Jag skulle nog egentligen behöva göra om hela lägenheten då den som bodde där innan mig älskade svart och mörk färg. Så hela lägenheten är som en dyster deppig mörk. Så för mig hade det vart toppen att få måla om hallen i alla fall med denna färg. Så man kommer in välkommande i en fin och ljus miljö. Även min son o sambo skulle nog älska om vi ljusade upp lägenheten.

2013-04-21 @ 07:30:11
URL: http://mcsf.blo.gg
Postat av: Angelica Björlin

Hej!
Min favoritkulör är den helvita, Lady 9918 Klassisk Vit, då mitt sovrum är helt svart. På våren, då mitt fönster ligger mot öst, så blir det som en bastu här inne! Det är även en ganska trist färg jag har nu, så ifall jag skulle få måla om skulle det vara underbart! Kram :)

2013-04-21 @ 12:14:55
URL: http://angelicasvarld.se/
Postat av: Helena Lundström

Favoritkulören är nog Lady 10341 - kalk
Tvättstugan är i stort behov av en uppiggande färg. Just nu är det en mystisk grön färg på alla väggar tillsammans med ett brunrött o vitt klinkergolv. Detta rum har aldrig renoverats och när huset byggdes plockades överblivna färgburkar, klinker m.m. från olika byggrojekt i området. Ett lappat rum så att säga som behöver bli helt!

2013-04-21 @ 13:17:35
Postat av: Johanna

Vilken underbar tävling! Har precis flyttat in i ett nytt hus och nu ska det allt målas.

1. Min favoritkulör är Lady 9918 - klassisk vit.

2. Jag hade tänk måla mitt rum. Nu när det är vår så behövs det en uppiggande och fräsch färg. Stilrent. Det är trots allt i mitt sovrum, som jag tillbringar mest i tid och jag är värd att det är vackert runt omkring mig.

2013-04-21 @ 16:40:55
Postat av: Tina

Hej!

1. Min favoritkulör är definitivt Lady 9918-klassisk vit.

2. I augusti ska jag flytta in i en egen lägenhet i Sundsvall då jag ska börja stylistlinjen. Jag bor allra högst upp i Sverige, alltså Kiruna. Min flytt kommer alltså att kosta en hel del pengar. Jag har alltid varit intresserad av design i hemmet och äntligen ska jag få bestämma helt själv hur det ska se ut i min egna lägenhet. Mitt stora sovrum ska vara ljust och fräscht, det hade verkligen varit helt perfekt för mig att vinna denna tävling

2013-04-21 @ 18:49:02
Postat av: guldmulten

Svårt att välja En favorit. Finns ju så många fina och de är fina till olika ändamål. Väljer ändå 1024 Tidlös. Den ser himla fin ut.

Jag skulle verkligen vilja måla om vår gillestuga. Har en klassisk 70-talsgillestuga som vi använder jättemycket. Men det är hemska strukturtapeter som sitter där och det blir aldrig av att vi tar tag i det. Detta skulle verkligen hjälpa oss på traven!!

Ha en fortsatt trevlig helg!

2013-04-21 @ 19:28:43
URL: http://guldmulten.blogg.se
Postat av: Tidy to be

1. Min favoritkulör är: retroblå.

Vi har ett litet kök - då menar jag LITET! Men vi vill inte tokrenovera ett kök från 60-talet, och sätta in ett IKEA-kök, utan vårat kök ska få ha sin charm. Det vore dock coolt att sätta in denna retroblåa färg istället för den färgen som är nu.

Jag tycker det är viktigt när man renoverar hus, att inte frånta huset dess identitet.

2013-04-21 @ 21:59:55
URL: http://www.tidytobe.blogg.se
Postat av: JOSEFIN - Live From Australia - photo, travel n more

Jag skulle vilja ha Terrakotta2771 eller fabrik5081 eftersomjag Antigen vill inreda min lägenhet med insperation från alla mina resor eller skaffa en industrell känsla. Jag bor i en lägenhet som jag har tagit över efter min syster. Nu är jag less på att ha hennes väggar och stil, och känner att det är dax att få min egen tuch på det här stället! Vill börja med att måla om i vardagsrummet. Det är verkligen på tiden.
Tack så mycket =)

2013-04-21 @ 22:05:18
URL: http://josselee.blogg.se
Postat av: Karin

Vem vann?? :)

2013-04-24 @ 06:57:32
Postat av: Anna

1. Jag gillar skarpt den retroblå färgen. Herregud vad snyggt kombinerat med grått, vitt och ljusgrönt.
2. Jag skulle måla om alla mina stolar från IKEA. De är supersnygga men jag har ärvt dem av en gammal granne där någon i hushållet fick den geniala idén att måla stolarna babyblå. Inte jättesnyggt i köket precis. Jag vill gärna vinna för min skrala studentbudget tillåter inte att jag slösar pengar på dyr färg. :)

2013-04-24 @ 09:50:58
URL: http://www.annakansjalv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin