Tacomys med Japanbesök

Idag kom min kära kompis hem som till vardags numera bor i Japan. Eftersom det är ett tag sedan hon var i Sverige så dukade vi upp med något långt från sushi och tonfisk, det blev tacos!

Gamla Norrlands Guld flaskor är inte bara perfekta som små vaser, utan även som vattenflaskor eller som en lite fördrink. Här har jag fyllt dom med en riktig tjejig mjölkdrink. Det som fattas är sugrören som jag tror har fått ben och sprungit och gömt sig.

För några dagar sedan fick jag en väldigt härlig förfrågan från Fanny som snart fyller 13 år och undrade om jag kunde tipsa om lite dukning till ett tacoskalas. Jag valde en gul och blå dukning med just tanken på födelsedag, men även på grund av att min kompis kom till Sverige och för att gult och blått också kanske passar som inspiration till stundande student och examenfester.

Min favorittejp, washi tejpen, åkte fram även nu och jag dekorerade bordet genom att tejpa längder på bordet. Här kan man anpassa med de färgerna man önskar, men just till ett Sverige tema passar det ju utmärkt med blått och gult.

Även vattenglaset fick lite washi tejp på sig. Runt vinglaset satte jag istället en liten tejp runt foten på glaset.

Ofta tycker jag att man lägger tacos tillbehören i små skålar. Men det går lika bra at lägga det på tallrikar. Det ser faktiskt till och med lite trevligare ut. Här har jag använt avlånga assietter som jag sedan har placerat i ett zick-zack mönster mitt på bordet. Har du inte några bra tallrikar kan du även slå in en bricka i till exemepel folie och lägga ut salladen i små högar.

Flaggor fungerar både vid examen, student eller födelsedag. Stick ner dom i något hårt, som en gurka eller tomat, så att de står upp.

Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tack så jätte mycket för alla inspiration som jag fått ska verkligen försöka få det lika bra som du ;)

2012-05-25 @ 08:07:35
URL: http://fichtelfanny.blogg.se/
Postat av: Isabellasphotographing

det vore super gulligt om du skulle vilja rösta på mig i Olivias fototävling! Min är bild nr 1.Alla som röstar varje dag blir länkade i bloggen på söndag! tack på förhand sötis :)

http://oliviasfotoblogg.blogg.se/2012/may/dags-att-rosta-pa-din-favorit-bild-i-fototavl.html#comment

2012-05-25 @ 23:59:16
URL: http://isabellasphotographing.blogg.se/
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

ååh mys :D

2012-05-26 @ 23:09:13
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin