Formex Höst 2011

Idag gick startskottet för höstens största inredningsmässa för nordisk design, Formex. Efter en väldigt hektisk jobb dag som slutade med sjukhusbesök med min sjuka kompis gjorde att  mina timmar på Formex ikväll gick i turbofart! Men, turbofart är inte att förakta för oj, så mycket jag hann med. Trött som en tok känner jag mig nu och tänkte att jag får bjuda på ett litet smakprov bara av vad som komma skall i rapporter. Håll till godo så kommer mera!
Varje år är det en temautställning vid ingången till Formex. Temautställning ska spegla årets tema och visa ett axplock av godbitarna. Årets tema var "Cosy Minimalism" med influenser från det enkla och naturnära. Fokus skulle ligga på en varm, bekväm och trivsam känsla.
Vid entrén så är varje år en temautställning som ska spegla årets tema. Årets temautställning hade skapats av Synnöve Mörk och fått namnet "Rum, Ram, Rim och Reson". Rum står för yta, rumslighet och volym. Ram för en viss begränsning men också innehållet i en helt naturlig ram. Rim är för barnen i form av visor, ramsor och humor och reson representerar förnuft och miljötänk.
Just de fyra R:n gick att se både här och där i temautställningen. Bland annat på de här flaskorna som hade fått helt egna, specialgjorda etiketter.
Ett litet roligt sätt att visa att mässan pågår mellan den 1:e och den 4:e. Ser nu hur de har ringat in siffrorna? I bakgrunden kan vi också skymta en orange vägg. Orange som är en av de absolut trendigaste färgerna och som syntes både här och där på utställningen.
Det var flertalet målningar på väggarna. Till exempel den här stora vita flaskan och den lilla bredvid. Glödlampstrenden håller också i sig och till höger ser ni en mängd som hänger över det träfärgade bordet.
Foto: Emmelie
Det var fotografer här och där. SVT:s östnytt var på plats och gjorde ett reportage vid entren. Några andra blev intervjuade av en journalist lite längre bort. Jag tror vi kommer att få se mycket om Formex både på bloggar, i tidningar och även ett och ett annat reportage i tv i dagarna som kommer! Även här kommer jag att bjuda på mer, men nu är klockan på tok för mycket och jag kan inte annat än att säga godnatt!

Kommentarer
Postat av: Hemmakatten

Kul att du visar lite bilder. Hoppas du får en skön helg!

2011-09-02 @ 16:21:29
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Sunnanvind

Spännande att se lite bilder, jag ska inte dit förrän på söndag så jag får längta ett tag till!

2011-09-02 @ 17:56:29
URL: http://sunnanvind.blogspot.com
Postat av: Louise

Åhhh, den sjuka kompisen tackar för ALL hjälp och ligger nu i sängen, hög på mediciner och njuter av dina fina bilder!! Formex verkar tokbra...

2011-09-03 @ 11:53:58
Postat av: Jenny

Vilka fina bilder -jag hann inte ens med ngr timmar i turbofart så jag passar på att spana in vad ni andra har sett!;)



Hoppas din vän mår bättre,

Kram Jenny

2011-09-05 @ 20:24:18
URL: http://hemtrender.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin