Savon de Marseille

Finare tvålar tycker jag blir vanligare i allt fler hem. Min kompis närmast skrek åt mig när jag gick och tittade på dyra handtvålar när vi var i USA sist. Hon tyckte inte jag var klok. Men det är något med en dyr, dekorativ handtvål vid handfatet. Frågan är dock om den måste vara dyr för att var dekorativ? Min personliga favorit är Molton Brown, både för lukten och utseendet men framförallt för känslan i händerna efter att man använt tvålen och handkrämen. En annan två jag tycker jag ser lite överallt är Savon de Marseilles. Jag tycker både den dyker upp i inredningsreportage och även i bilder på nätet. Som en liten detalj gömmer den sig i bakgrunden på bilderna, eller vad säger ni om de här?
Foto: Eget kollage med bilder från Alvhem

Kommentarer
Postat av: Jenny

Har också Savon de Marseille hemma och jag tycker det är den bästa vardagslyxen! Kankse just för att den är dyr? Rose är min favorit! ;)



Ha en fin helg!

2011-01-15 @ 12:13:40
URL: http://hemtrender.blogg.se/
Postat av: sara

Jag har savon de marseille hemma och jag älskar den, känns lyxig i konsistensen, luktar gott och håller så länge tack vare att den är så dryg. Molton Brown är också helt underbar, White Mullberry luktar helt otroligt gott! En annan tvål jag gillar är L'occitane med doft av citron, såååå nice!

2011-01-15 @ 12:20:37
URL: http://missmantyniemi.blogg.se/
Postat av: Modekatt

Hmm har inte riktigt tänkt på det där men visst stämmer det du säger. Ska nog köpa en finare tvål & handkräm att ställa fram, speciellt till gäster :)

2011-01-15 @ 14:38:20
URL: http://modekatt.blogg.se/
Postat av: Ylva

kan inte få mina barn att förstå att savon de marseille är mamma-tvål tyvärr... helt plötsligt står lillkillen och pumpar ut tvålen i handfatet, då blir man ju lite matt ;)



Tycker det är snyggt o skönt vardagslyxigt med fin tvål!

2011-01-16 @ 20:00:12
URL: http://darlingthings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin