20 december - dagens tävling i julkalendern

I dagens lucka blir det en repris. I början av december hade ni nämligen möjligheten att tävla om ett tårtfat i melamin från Lagerhaus.  Det var väldigt många som ville vara med och eftersom det här tårtfatet finns i min webshop så bestämde vi att vi "kör ett till". Så idag har ni möjligheten igen. I vinstpotten ligger det som sagt ett svart tårtfat i melamin. Passar perfekt till kakorna i jul! Lycka till i dagens tävling!

Dagens tävlingsfrågor:
1. Vilken är din favorit i Lagerhaus webshop?
2. Varför ska just du bli vinnare i dagens tävling?

Tävligen är nu avslutat! Stort grattis till Johanna Hellberg!

Du har möjlighet att vinna ett tårtfat från Lagerhaus, värde ca: 278,- (ink. frakt) Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Tävlingen pågår till 21/12 kl. 7.00.

Kommentarer
Postat av: Karoleen

Korkskruv McLovin är min favorit!



Jag ska åka till mina svärföräldrar till jul och skulle så gärna fylla fatet med godis, kakor och frukt och ge till dem som en liten gåva =)

2011-12-20 @ 07:06:52
URL: http://karoleen.se
Postat av: Iris

1. Mattan Zig Zag i svart och natur är min favorit, så härligt grafisk :)



2. Detta är första året som jag faktiskt bakat julkakor och godis, och jag som aldrig baka har fått mersmak! Kakfatet hade burit upp alla godbitar alldeles exemplariskt :)



kram /iris

2011-12-20 @ 07:47:03
URL: http://inredningskaos.blogspot.com
Postat av: Johanna

Presentpapprerna och banden till såklart, såhär i juletider :-)



Jag ska bli vinnare för att jag nog är lite sällsynt och skulle ha frukt på kakfatet istället. Inga kakor och sockergrejer utan färsk härlig frukt som ser vacker ut i vårt svartvita kök :-)

2011-12-20 @ 07:53:31
URL: http://johannakantola.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag gillar muffinsjärnet:)



Och jag tycker att jag sk vinna eftersom mina tvillingpojkar fyller 1år nu vid jul och skulle verkligen behöva ett snyggt kakfat till kalasen:)

2011-12-20 @ 07:57:42
Postat av: Lina Johansson

1,Just nu är det nåt så enkelt som denna fina ram, http://www.lagerhaus.se/produkter/ramar/316/265#fotoram-vintage-vit--p1544

Älskar vintage känslan :)



2, Detta fatet hade passat perfekt till allt nyårs godis det ska bjudas på :) Sen är det ju en snygg detalj i köket.

2011-12-20 @ 08:03:44
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Postat av: pysseliten

1 just nu är det KUDDEN



LIVE WHAT YOU LOVE



2 Då skulle jag slippa ha min egna hemmagjorda framme när jag får främmande .



Måste bara säga tack för alla fina saker du har i tävligen alltd lika kul att titta in varjedag på denna blogg som har så mycker fint annars med :)

2011-12-20 @ 09:45:13
URL: http://pysseliten.blogg.se.se
Postat av: Nina

ååå jag är med och tävlar. Har önskat mig detta kakfat!!! Så jäkla fint!



favoriten inne hos lagerhaus är muffinsträdet. så sött. även det är fint att ha på bordet då man bjuder på fika..



Önskar mig denna som sagt var i present, är ju julafton nu och så fyller ja år den 7 jan. skulle vilja ha den ståendes på bordet då jag bjuder på fika!



mvh Nina

2011-12-20 @ 09:47:41
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Elwira76

1. Ljusslinga klara lampor är en favorit!

2. Jag gillar att baka och fixa till kalas för nära & kära och då hade denna varit perfekt att servera godsakerna på. Dessutom passar den mycket bra in i vårt hem som är inrett i vitt/svart/grått/rött.



2011-12-20 @ 09:56:53
Postat av: Johanna K

Min totala favorit för tillfället, det ändras nämligen titt och tätt, är Fat på fot Lovely. Det är Lovely!



Min stackars pojkvän blev utsatt för något hemskt nämligen att springa runt hela Birsta city i julruschen på jakt efter just det där fatet. Jag låg hemma med ryggskott och var rätt desperat över att hitta ett kakfat med någon slags attityd. Bakverken som ska med på partaj på nyår ligger sorgset i burkar i frysen. Han var så duktig och kom hem med ett sådant, från reahyllan. När han satte upp det på köksbordet så sprack översta fatet. Han blev så frustrerad att han "fick något i ögat". Ja, fatet skulle jag ge till honom. Fyllt förstås!

2011-12-20 @ 10:17:55
URL: http://nattpoesi.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Jag vill gärna var med!

1. Min absoluta favorit är den svarta stickade sittpuffen...jag hoppas tomten gör såna ;)



2. Jag skulle så gärna bjuda mina knäck,

på detta våningsfat så käckt!



Hoppas på tur!

Kramen.

2011-12-20 @ 10:44:13
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Madeleine

1. Den multifärgade överdörrhängaren skulle bli så bra i min sons rum och där saknas det just krokar.



2. Min mamma har länge önskar sig ett kakfat med våningar och jag har aldrig haft råd att köpa något.

2011-12-20 @ 11:59:04
Postat av: Veronica

Jag gillar VATTENKOKARE PLINT SVART tycker den e så fin.



Jag ska bli en vinnare för jag älskar att baka och jag äger inget kakfat så det skulle var kul att få baka 100 sorters kakor och få lägga upp fint =)

2011-12-20 @ 12:52:57
URL: http://mitttlivochlitetill.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag tycker faktiskt väldigt mycket om Lagerhouse inslagningspapper. Alltid fräscha och fina, i bra kvalitet och till ett mycket konkurrenskraftigt pris!



Jag tillhör en faktiskt ganska känd konditorsläkt och tänk - jag har inte ett endaste kakfat att fylla inför att min sockersöta/sugna släkt kommer hem till mig! Katastrof!

2011-12-20 @ 13:53:54
URL: http://min.bakel.se
Postat av: Mickan

1. Jag bara älskade dessa örngott! http://www.lagerhaus.se/produkter/baddtextil/320/319#orngott-love-2-pack--p1347 Skulle vara så fint att ha i sängen. Synd bara att det inte fanns påslakan också.



2. Jag vill vinna för att jag älskar att baka och har alltid önskat mig ett stabilt och stilrent kakfat med fler våningar. På det sättet kan jag bjuda hem kompisarna på fika och servera mina mästerverk på ett fint fat.

2011-12-20 @ 13:57:01
URL: http://angel-like.com
Postat av: Sofia

1. Bordslampa Metall Svart

2. Jag har alltid önskat mig ett kakfat i tre våningar. Min passion är att baka och med detta fat skulle jag äntligen kunna bjuda på bakverken med stil!

2011-12-20 @ 13:59:43
Postat av: Postadress Torslanda

Magnetbollarna i trä är min favorit; design & funktion i ett. Det gillar jag.



Jag vill gärna vinna detta snygga kakfatet för att ha ett snyggt kakfat inför Nyår. Att kunna duka på höjden ger en snygg dimension till buffén

2011-12-20 @ 14:05:16
URL: http://www.postadresstorslanda.blogspot.com
Postat av: Julia H

Min favorit är silkespappret check. Så fint att pyssla med och använda vid juldukningen!



Jag önskar mig en överskådlig och snygg smyckesförvaring så att jag lätt kan välja vad jag vill ha för smycken innan jag rusar till jobbet.

2011-12-20 @ 14:15:45
Postat av: Mari

1. min favoritprodukt är "KOPP MED FAT I LOVE YOU"

2. ett sådant kakfat/tårtfat har jag önskat mig. perfekt att duka upp alla sorters hembakade kakor på vid alla födelsedagar. och vid jul är de perfekt att lägga upp alla sorters julgodis på.

2011-12-20 @ 15:02:10
URL: http://mixan.blogg.se/
Postat av: JoHaNNa - JULKALENDER PÅ BLOGGEN 27 nov - 24 dec

1. detta super goda doftljus - VOTIVELJUS MED DOFT LOVELY LIQOURICE

perfekt för en lakrtisälskare som mej..

2. för att jag skulle vilja ha just detta kakfat att ha i vårt badrum med smycken och fina tvålar på :)

varför ha allt som det är tänkt för ?? :)

2011-12-20 @ 16:02:34
URL: http://johannaspratstund.blogg.se/
Postat av: Margareta Pileby-Jonsson

1. Alla fina muffins och bullformar i härliga färger och mönster

2. För att ha som dekoration och inspiration fyllt med muffins- och bullformar.

2011-12-20 @ 16:11:09
Postat av: Lollo

1. Sittpuff stickad svart tycker jag är jättefin.



2. Detta känns ju nästan för bra för att vara sant.



För drygt en vecka sedan fick jag en idé, där ett sådant kakfat/tårtfat var inkluderat. Berättade för min väninna och hon sa glatt att en tjej, vars blogg hon läste, hade en utlottning på sin blogg. Överexalterad klickade jag mig snabbt in på din blogg men till min besvikelse höll tävlingen bara på i en, och jag hade missat den.

Attans tänkte jag, men har ändå lagt dig i min favoritmapp och kikat in titt som tätt.



När jag klickade in idag såg jag din tävling och tjöt till av glädje, detta tänkte jag bara inte missa. Hade bråttom till jobbet så jag la en käck liten påminnelse i mobilen så jag absolut inte skulle glömma detta när jag kom hem idag.



Nu sitter jag alltså här, väldigt förväntansfull och skall berättat vad min idé är.

Jag är väl inte urtypen för just tårtfat då jag inte gillar att baka och inte är mycket för sötsaker. Så på de traditionella viset lär det inte bli använt hemma hos mig. Något jag dock är tokig i är nagellack. Alla former, färger och märken - jag älskar dom alla. Min idé var att att införskaffa ett sådant kakfat, överösa det med massa nagellack och ha det på min byrå i badrummet. Fint, påhittigt och framförallt mycket "jag". Hade det inte varit för att jag handlat julklappar för alla min pengar hade jag köpt ett bums. Därför är jag nu med i hopp om att kamma hem detta fina lilla fat.



Hoppas tomten kommer tidigt i år och att du förstår min vision kanske till och med blir inspirerad!



Stor kram,

Lollo

2011-12-20 @ 16:16:43
Postat av: SoffiZ-Oliwer och Towas mamma :)

1. Jag gillar muffinsjärnet :)

2. Det är första julen i vårt nya hus. Vi ska fira julen tillsammans med både mina föräldrar och min sambos föräldrar, så ett fint kakfat skulle verkligen vara toppen!

2011-12-20 @ 17:10:58
URL: http://soffiz.blogg.se/
Postat av: Lina Cronier

Deras godis är min favorit! Det är så ROLIGT godis de har!

2. Jag ska vinna så jag kan fylla faten med en massa lagerhausgodis såklart!

2011-12-20 @ 18:02:04
URL: http://blejbo.posterous.com
Postat av: Sofia

1. Jag skulle väldigt gärna vilja ha några transparanta förvaringsboxar! Perfekt att ha tex vällingpulver och majskrokar i.



2. Detta otroligt fina kakfat skulle vara den givna presenten till min kakbakande bror! Som fattig student har jag bara köpt två trisslotter till honom än så länge. Vinner jag denna tävling kommer jag bli en mycket populär storasyster på julafton!

2011-12-20 @ 18:08:23
Postat av: marty

påslakan block svart vit. jag skulle vilja vinna för att ge bort. jag har en hel del kakfat och jag tycker detta är snyggt med. men min man skulle nog inte ta in det i huset. det svämmar liksom över.

2011-12-20 @ 18:45:55
Postat av: Bitte Kråkbo

Tyckte den här var söt. http://www.lagerhaus.se/produkter/nyheter/289#vattenkokare-plint-rosa-p1977



Vill vinna för fyller år den 27e och hade varit jättefint att ha alla kakor på mitt kalas.

2011-12-20 @ 19:09:01
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: ebba

Min favorit på Lagerhaus är ljuslyktan UGGLAN.



Jag skulle behöva en julklapp till mamma då

min plånbok är tom efter alla julklappsköp .

2011-12-20 @ 19:14:03
URL: http://eebbaaa.blogg.se/
Postat av: Spacegirl

1. MUFFINSFAT ROSA

2. Därför att då har jag ett fint fat att severa mina läckra cupcakes på.

2011-12-20 @ 20:07:22
URL: http://spacegirl.blogg.se/
Postat av: Sabina

1. Jag har fastnat för skålen siv och den multifärgade trasmattan, klassiker som funkar helt enkelt.

2. Att vinna just idag vore extra toppen då jag fyller år och fick ett cupcakeset i present, måste ju ha något att ställa mina kreationer på! =)

2011-12-20 @ 20:17:54
URL: http://sabinasfoto.wordpress.com/
Postat av: Malin

1. Alla doftljusen i plåtburkar. Perfekta för att lysa upp i vintermörkret. Dessutom fantastiskt bra att ge bort i present.

2. Skulle använda tårtfatet som fruktfat till vardags och som kakfat till fest.

2011-12-20 @ 20:18:45
Postat av: Ida B

1, Denna hängare för dörr tyckte jag var fin och fiffig. Mycket finare och bättre än de flesta andra varianter jag sett. http://www.lagerhaus.se/produkter/krokar-/321/323#overdorrhangare-vit-3-krokar-p1281



2, Jag skulle vilja vinna då jag länge letat efter ett kakfat i stil med denna. Men har inte hittat någon min plånbok gillar lika mycket som jag ;) Så vore toppen om jag vann denna, för den är precis som jag vill ha den!



GOD JUL!

2011-12-20 @ 20:35:04
Postat av: Kajsan

1. Den röda metallampan för skrivbord. Uppiggande färg & form.

2. Att bygga på höjden är perfekt i ett litet kök. Dels för servering (frukt, godis, nötter till jul t.ex.), dels för "förvaring" ((frukt, godis, nötter till jul t.ex.).

2011-12-20 @ 20:37:15
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

1. Muffinsjärnet

2. För att jag älskar att baka, och vill baka små minikakor att ha i den :D

2011-12-20 @ 21:25:57
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

1. Jag gillar verkligen karamellburken i klarglas.

2. Jag vill verkligen jättegärna vinna kakfatet helt enkelt för att jag tycker det är så himla snyggt och praktiskt och för att det skulle passa perfekt här hemma!

2011-12-20 @ 21:28:06
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Linda

Min favorit är lampsladdarna i textil och jag borde vinna för jag har varit förkyld sedan vecka 40 och nu känner jag hur förkylningen håller på att bli värre igen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

2011-12-20 @ 21:36:06
URL: http://www.gottgrisen.blogspot.com
Postat av: AnnCharlotte

Haha..min favorit är ju fatet man kan vinna idag. I svart.

Bara det gör ju att jag borde vinna :))

Nej, skojar bara. Jag borde vinna det för att det skulle vara så fint att lägga hemkokt kola och knäck på det och annat godis som klibbar om man lägger det ovanpå vartannat.

2011-12-20 @ 22:21:55
URL: http://rosorochmagnolia.blogspot.com/
Postat av: Viktoria

1) Jag är otroligt nyfiken på Muffinsjärn från C3. Bakar jättemycket muffins till mina fikatokiga barn & skulle gärna vilja testa detta muffinsjärn. Så det får representera min favorit i Lagerhaus Webshop!

2) När jag har bakat mina muffins i Muffinsjärn från C3, så måste jag ju ha något snyggt att servera mina muffins på! Den snyggaste är ju ett kakfat i olika våningar. Det ger snygg överblicka & lätt att överblick olika smaker!

2011-12-20 @ 22:34:08
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hej!

Min favorit hos lagerhouse är presentpapper och snören. Det finns alltid en massa fint och jag shoppar alltid papper till jul och andra presenter på lagerhouse!

Kolla gärna in på min blogg så får du se julklapparna jag har slagit in i år:)



Jag vill vinna för att jag älskar att baka och jag har inget högt kakfat... Det där skulle passa utmärkt!



Kram Victoria

2011-12-20 @ 22:34:54
URL: http://Www.victoriasprovkök.se
Postat av: Nicole

1. Muffinsjärnet! http://www.lagerhaus.se/produkter/topplista/290#muffinsjarn-c3-svart-p1703



2. För att jag till varje födelsedag och jul önskar mig ett tårtfat, men jag får aldrig något! Vore ju perfekt att vinna ett nu. :)

2011-12-20 @ 23:07:28
URL: http://nordengrim.blogg.se/
Postat av: Pernilla Gauffin

1. Den svart/vita mattan med zig zag mönster

2. Jag älskar att baka så kakfatet skulle verkligen användas här hemma. Till nyår ska jag göra biskvier med vit choklad... snygg kontrast mot det svarta fatet.

2011-12-20 @ 23:30:16
Postat av: Ingrid

1. Jag älskar rosa och skulle gärna vilja ha de rosa deg- & vispskålarna i mitt kök för att liva upp matlagningen lite mer!



2. Kanske inte just jag, men min brorson borde bli dagens vinnare! Vi har bakat pepparkakor ihop och han skulle behöva ett kakfat att lägga sina allra första bakverk på. Vi har gjort både efter kakformar och egna figurer. Han fick rita vad han ville på ett papper och så klippte vi ut figurerna som sedan vi använde som mall att skära efter i pepparkaksdegen. De blev sååå fina och personliga (som din mammas makaronänglar, det har vi också testat!. De skulle såklart behöva ett riktigt läckert fat för att komma fram till sin rätt!

2011-12-20 @ 23:48:54
Postat av: Anonym

Cirkus muggen är så festlig

Skulle ge det till min bror han har en bestämd åsikt om att allt ska vara manligt i hans lägenhet. Så fatet skulle vara en kompromiss så han kan bjuda på småkakor och bakverk, manligt.

2011-12-21 @ 00:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin