MINA Påsk DIY-tips

Med en ettåring i hemmet och fulltidsjobb så har mitt påskpyssel det här året varit väldigt dåligt (typ en påskblomma planterad vid entrén). Men under åren har jag samlat på mig en hel del diy tips för påsken och jag tänkte; "Varför inte visa dom igen?!" Bra tips är ju till för att delas.
1. Skriv, eller stämpla en text eller ett namn på äggen. Här har jag stämplat namn och använt äggen som bordsplacering. Fungerar faktiskt lika bra året runt som vid påsk Läs mer här. 
2. Vik en kaninservett till dukningen. Läs mer här
3. Påskdukning i stugan. Läs mer här
4. Marmorera ägg med hjälp av nagellack. Läs mer här
5. Blåbärsägg. Japp, dessa är färgade med hjälp av blåbär. Läs mer här.
6. Gör en påskhare i papper som exempelvis kan användas på påskbordet. Läs mer här
Foto: Emmelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin