Enkel och fantastiskt god glass

I helgen har det varit födelsedagskalas och fikagäster på vårt schema. Igår var vi bortbjudna och värdparet hade gjort en helt fantastiskt god glass. När jag kom hem på kvällen rörde jag ihop en egen smet och smaksatte med turkisk peppar. Vilken glass det blev!
Det är ett väldigt lätt recept och det behövs ingen glassmaskin.
Det du behöver:
5 dl grädde (vispa)
1 burk kondenserad mjölk (blanda i och vispa)
Önskad smaksättning
Frys i 5-6 timmar
Jag krossade en påse med turkisk peppar. Jag blandade i nästan allt i smeten och sedan strödde jag resten på glassen efter att jag hade lagt den i formen. Gillar du lakrits kan jag verkligen rekommendera den här blandningen. VIll du prova någon annan smak så går det lika bra att blanda i bär, choklad etc. Lycka till!
Foto: Emmelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin