Blåbärstips

Just nu är vi i stugan och här fullkomligt kryllar det av bär. Det verkar ha varit en hallonexplotion i år (inte mig emot) och i skogen finns det verkligen mängder av blåbär. Här har det plockats massa och jag har kokat sylt för flera år känns det som.
Tänkte att jag skulle passa på att tipsa om ett väldigt gott recept på blåbärssylt. Jag har i flera år gjort Leilas blåbärssylt där man även har i en vaniljstång. Blir väldigt gott och rekommenderas varmt! I år har jag också gjort blåbärssylt i gamla barnmatsburkarna. Tycker att en lite syltburk kan vara perfekt som en present eller en "del-present" om man går bort och kan vara bra att ha på lager. Bara att sätta på en fin etikett så blir det en jättebra present.
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Vera

Vill tipa dig som letar efter något snyggt att ha på väggarna! Stilrena (och prisvärda) grafiska tryck i svart och vitt som jag hittade på Blocket:
https://www.blocket.se/stockholm/Konst_grafiska_tryck_restupplaga_fynd_68431498.htm?ma=1

2016-08-12 @ 13:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin