Äntligen får jag också semla

Det har totalt svämmat över med semlor på bloggar, tv och instagram idag. Snacka om att semlorna i år har fått en riktig "hype". Jag köpte semlor strax efter lunch men tänkte att jag så snällt fick vänta tills kvällen med en fika och överraska sambon med semlor. Jag har ett "mammaledig-i-väntan-på-bebis-löfte" som är att jag ska försöka göra lite fotokurser på nätet och fota lite mer. Så semlorna åkte fram idag i min påhittade studio. Jag lekte bara runt lite och tänkte att jag kan dela med mig av några tips på hur jag gjorde.
Här har jag (tro det eller ej) använt en ugnsplåt som bakgrund. Smart, va?! Fungerade hur bra som helst. Semlan ställde jag på en marmorskiva. Tyvärr var jag lite sent ute med mitt fotande så jag lyckades inte fånga dagsljuset. Den enda ljuskällan jag har använt mig utav på den här bilden är faktiskt tv:n som är till vänster om semlan. I övrigt var det i stort sett kolmörkt i rummet.
Foto: Emmelie
Även här har jag använt mig utav en enda ljuskälla, tv:n som är till vänster om semlorna. Jag har rullat ut ett presentpaper som jag har använt som "fotovägg". Sedan har jag helt enkelt testat mig fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin