Muffins blir till mini-tårta

I förra veckan fyllde min kära år. Jag är lite av en födelsedags-lover och det vill säga att jag tycker att födelsedagar ska firas. Därför tycker jag också att en tårta är ett måste på födelsedagen. Men, är man två personer så är det lätt att en tårta blir lite "väl stor" och aldrig uppäten. Jag har testat och tipsat om det här förrut, men tycker att det både är rätt så smart och blir bra, så det tåls att tipsas om igen.
Jag bakade helt enkelt muffins som jag, när de svalnat, delade i tre bitar. Det vill säga, precis på samma sätt som du gör en tårta.
Du kan välja vad du vill lägga på varje del. Jag valde att lägga jordgubbssylt längst ner (för att få den riktigt saftig) och på nästa lager lade jag vaniljkräm.
Foto:Emmelie
Därefter klädde jag in tårt-muffinsarna i grädde och så var det bara att dekorera. Min lilla vimpel gjorde jag av en tandpetare och washitejp. Lätt som en plätt och riktigt smaskigt!

Kommentarer
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

men så sött :D

2014-08-28 @ 20:15:09
URL: http://ninnzan.se/
Postat av: Simone

Vilken fin idé!

2014-08-29 @ 09:52:30
URL: http://atsimones.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin