Lussebak

Jag har aldrig varit så tidig som jag är med julförberedelserna i år. Tidigare har jag haft första advent som lite av en kritisk gräns för julpyssel, men i år har jag verkligen släppt på det och tro det eller ej - det känns riktigt bra. Så i helgen bev det lussebak. I flera år har jag testat mig fram i receptdjungeln för att göra den perfekta lussekatten. Förra året gjorde jag en variant av Leila Lindholms lussebullar och i år gjorde jag efter hennes lussekattsrecept. Måste säga att det är det godaste hittills. En liten hemlighet tror jag också är att arbeta degen riktigt ordentligt innan den jäster. Vill du prova samma recept så hittar du det här.
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Micaela

Här blir det en form av lussebullar istället för lussekatter i år. Tyvärr går det inte åt så jätte många lussekatter i mitt hushåll så vi var tvungna att kasta massor men jag hoppas att det går åt fler bullar :)

2013-11-26 @ 20:48:35
URL: http://micaelajanatuinen.blogg.se
Postat av: Katarina

Härligt! Jag funderade igår på om jag helt skulle lägga ner i år.
Julpynta är mysigt, men jag orkar inte. Blir bara slappare med allt för varje år.
Får se om det blir lite julmat och julbak. Jag kanske ångrar mig :)

2013-11-27 @ 13:42:13
URL: http://katarinaratcliffe.se
Postat av: Queen of Kammebornia

Vad gott det ska bli. Jag bakar mina på lördag :)

2013-11-28 @ 18:11:11
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin