Key Lime Pie

För några dagar sedan fick jag syn på ett recept på Key Lime Pie med Oreokakor i botten. Eftersom Oreos är så fantastiskt gott så var jag bara tvungen att prova. Ofta när jag lägger ut en bild på någon mat så får jag ofta frågor om receptet. Så här kommer allt på en gång!
Key Lime Pie
1 Paket fyllda orekakor, 50 g smör, 1 burk kondenserad mjölk, 4 äggulor, 3 limefrukter
Sätt ugnen på 200 grader. Mixa kakorna och smält smöret. Blanda oreos med smöret och lägg i en form. Grädda 5 min och låt svalna. Sänk därefter ugnstemperaturen till 150 grader. Rör ner ett ägg i taget i den kondenserade mjölken Pressa i saften av limefrukterna. Häll smeten över den gräddade botten och grädda 10-12 minuter i ugnen. Låt svalna.
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: kerstin

såg ju smarrig ut

2013-03-19 @ 07:18:15
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se
Postat av: Matilda

åååh GOTT!

2013-03-19 @ 13:55:23
URL: http://www.wishesandstars.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin