Lussebak

Nu har jag äntligen fått igång ett lussebak(!) För drygt ett år sedan köpte jag min assistent, och för mig som älskar att baka är den en dröm. Kanske ska jag skylla på svaghet, men tidigare orkade jag inte riktigt knåda degen lika länge när jag var tvungen att göra det för hand. Men nu, med en assistent i köket, blir mina små bakverk otroligt mycket luftigare och godare. Därför är jag allt lite spänd på hur mina lussebullar ska bli. Ja, nu är dom på jäsning i degskålen så om någon/några timmar har jag svaret!
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Helen

Åh, jag köpte en grå kitchen aid i tisdags:) Är helt lycklig... Blir till att testa den i kväll!

Hoppas lussebullarna blev bra.

kram på dig

2011-12-01 @ 11:17:13
URL: http://dinstil.wordpress.se
Postat av: lovisa/polichinelle

kitchen aid, en sådan skulle man ha!

2011-12-21 @ 20:29:34
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin