DIY: Halloween

Sedan vi flyttade till hus har det varje år knackat på dörren vid Halloween och några häxor, scream-masker och spöken har ropat "bus eller godis". Ett år vägrade spökena att gå. De stod i vår hall (och var höga på godis) och pratade i en evighet. I år tänkte jag förbereda lite roligare godis till dom och för några kronor pysslade jag ihop de här små spökena idag. Jag köpte klubbor som jag slog in i papper och tyll. Eftersom klubborna var i blandade färger och jag ville ha vita spöken klippte jag först till lite papper som jag virade runt klubban. På pappret satte jag fast två ögon och sedan satte jag tyll över.
Anledningen till att jag satte ögonen innanför tyllen var för att de inte skulle trilla av.
Vill du göra liknande spöken kan jag tipsa om att både tyll och ögon går att köpa på Panduro Hobby.
Foto: Emmelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin