Norrgavel 2016

Norrgavels pressträff i veckan var något jag hade plitat ner i min kalender. Men, som sagt, jag lyckades inte ta mig till någon träff i veckan utan får istället njuta av fina pressbilder. 
Deras stora nyhet för våren var Easy Chair, en stol som har blivit resultatet av finsnickeri på hög nivå, skapat av utvalda naturmaterial. En sadelgjord av lin bär en sittdyna av hästsvanstagel och ryggkudde av sjöfågelfjäder, båda i fodral av naturgarvat Tärnsjöläder.
Personligen föll jag för den gröngrå färgen som företaget lanserar som väggfärg och möbelkulör samt som en ny färg bland linneprodukter för bädden och köket. Snyggt som tusan!
Företagets linneprodukter för bädden och köket är tillverkade av 100 % lin och är förtvättade för att ge en mjuk och skön känsla. Inga farliga kemikalier har använts under produktionen. Infärgningen sker enligt GOTS (Global Organic Textile Standard) kravspecifikation.
Foto: Pressbilder Norrgavel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin