Påskpyssel och kaninservett

Till påsk ska vi äntligen åka till stugan igen. Pågrund av graviditeten och sedan lillkillens ankomst så har vi inte varit där sedan jul. Men nu ska det bli påsk i stugan! Idag har jag förberett genom att se över vilket påskpynt som ska få följa med. I dagarna hittade jag gula dekorationsstenar på IKEA för 19,-. Dessa kan passa perfekt i små värmeljusglas eller som dekoration på bordet. Jag hittade också gula löpare på Hemtex (2 för 1). Allt ska nu få hänga med och bli till en påskdukning.
Jag testade också att vika kaniner av servetter. Det var inte så svårt att vika och jag tycker det passar utmärkt på påskbordet. Ett litet tips! Jag hittade instruktionerna här. Sidan är inte på svenska, men jag tittade bara på bilderna. Jag provade att vika med vanliga servetter och inte linneserveter. Eftersom dom inte är lika hårda så fick jag lite problem att få dom att "sitta ihop" på baksidan. Då använde jag mit utav ett litet hårspänne som klämde åt de båda ändarna. Ett litet tips om du vill vika med vanliga servetter.
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Super fint!! Kommer säkert bli en jätte vacker dukning!

Svar: Tack :-)
Emmelie Johansson

2015-03-31 @ 21:12:45
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: Mia

Älskar din kaninservett!! : )

Svar: Tack!!
Emmelie Johansson

2015-04-01 @ 08:32:11
URL: http://finastemattan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin