Midsommardukning

Sent omsido så kommer här ett litet axplock av bilder från årets midsommardukning. Vår midsommar tillbringades i vår stuga i Hälsingland. Lika mysigt som alltid och tro det eller ej så hade vi faktiskt tur med vädret.
Jag knöt små midsommarkransar av björkkvistar som jag la på varje tallrik. Som en liten fördrink blev det Billini. Den italienska drinken är kanske långt ifrån svensk, men väldigt somrig och god. Jag mixade persikor för att få till persikopure och sedan fyllde vi på med Proscuitto. VIll man ha en alkoholfri variant kan du använda sockerdricka istället.
För mig är det ett måste att lägga in sill. Har man börjat så är det nästan så att man inte kan sluta (det smakar så otroligt mycket bättre). Har du aldrig försökt så kan jag säga att det är inte så svårt och det går faktiskt fort.
Vid stugan hade det inte blommat ut rikigt lika mycket som hemma i Stockholm. Men smörblommor fanns i mängder och visst blir det fint i en gammal mjölkkanna.
Foto: Emmelie
Istället för att göra en stor midsommartårta så bakade jag små muffins som jag sedan delade i tre bitar (likt en tårta) och fyllde med vaniljkräm och sylt. Sedan blev det grädde och jordgubbar på toppen. En mini-tårta helt enkelt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken fin midsommardukning du har gjort! Önskar dig en fortsatt fin sommar! //Hanna

Svar: Tack detsamma!!!
Emmelie Johansson

2015-06-28 @ 18:33:06
URL: http://hannarty.com
Postat av: Sandra

så fina bilder =)

Svar: Tack!!
Emmelie Johansson

2015-07-01 @ 09:27:46
URL: http://sajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin