Pralinfrossa

En av mina absolut äldsta och närmaste vänner är en riktig hajare på att göra praliner. Jag har tittat, smakat och beundrat henns fina underverk och tänkt att "oj, så svårt det där ser ut". Men, i år fick jag plötsligt lust att testa och tro det eller ej - jag blev helt fast! Nu har det gjorts praliner både i stugan och hemma och mums så gott det blir! Jag lyckades fynda ett riktigt billigt pralinkit från Ica. Jag skulle säga att det innehåller allt du behöver och det är ett perfekt startkit. Undrar du hur du ska göra när du ska temperera chokladen så kan jag tipsa om Bagerskans lilla bakskola.
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Maria at inredningsvis

Det där med att pynta med enkla grankvistar är verkligen hett i år :) själv har jag kört det hur länge som helst enkelt och framför allt BILLIGT när julklappskassan tar allt haha :)

GOD JUL !

2015-12-18 @ 19:50:49
URL: http://inredningsvis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin