Vykortssamling från stugan

Vi är hemma igen från underbara veckor i vår stuga. Jag har samlat ihop lite av våra semesterminnen och tänkte att jag bjuder på en liten samlig bilder från de sista veckorna. Jag kommer också att samla ihop våra Österlenstips och bilder, men jag börjar med stugan. Hepp!
Tro det eller ej så har det kryllat av smultron. Jag minns inte när jag senast åt en skål(!) med smultron. Blåbär kryllar det också av i de norrländska skogarna, men tyvärr var det precis på gränsen att de började bli färdiga innan vi åkte hem. Men några liter blev det till frysen.
Bland det bästa med sommaren i Hälsingland är alla auktioner. Här ser ni en bild från Stenegård i Järvsö som i stort sett har auktion varje söndag hela sommaren. I början och slutet av sommaren brukar den här auktionen vara riktigt bra. I juli brukar det vara betydligt mycket mer folk och då blir allt lite dyrare också. Men, detta är inte den enda auktionen i närheten. Jag skulle säga att det kryllar av auktioner så det är bara att hålla lite koll på annonserna i tidningen när helgen närmar sig.
I Stockholm är det mesta överblomat men fördelen med att åka norrut är att alla blommor fortfarande blomstrar och det är så vackert. Det har blivit både en och två buketter till köksbordet.
Det bästa i sommar har såklart varit att få tillbringa så mycket tid med lillprinsen och sambon. Det är så mysigt att få vara alla tre och njuta av dagarna och av att vara en liten familj. Här ser ni prinsen och jag på väg ner till sjön.
Jag har tidigare berättat om Växbo Lin som jag absolut rekommenderar som ett utflyktsmål. Men, vill man till ett lite mindre linneväveri så är en av mina favoriter Hälsinge Linneväveri. Det är så långt ifrån kommersiellt du kan komma. Det känns mer som man stiger in i en gammal produktionslokal. Det går bara att betala med kontanter, alternativt så får man en faktura. För allmänheten har de endast öppet under sommaren, och har man inte vägarna förbi så går det också att handla i deras webbshop. Vi passade på att köpa nya badlakan och handdukar. Vilken kvalitet och helt fantastiska att torka sig med. För 225,-/st så tycker jag inte att det heller är så dyrt! Rekommenderas varmt!
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Iisa

så härliga bilder! :) Smultron.. mums :D

2015-08-05 @ 12:51:55
URL: http://iisasfoto.blogg.se/
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Härligt! Grattis till Lillprinsen, märks att det var längesedan jag kikade in hos dig. (fd madelein.se). Må gott.

2015-08-05 @ 14:38:29
URL: http://madelein.se/
Postat av: Liza

Vilka härliga bilder! :) Ni ser ut att ha haft det mysigt! :)

2015-08-05 @ 18:34:52
URL: http://lizacorneer.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin