Om jag hade väldigt många miljoner...

...då skulle jag slå till på detta huset utan att blinka. Jag skulle sedan njuta av att putsa, slipa, måla och filura på hur jag jag bäst skulle inreda. Jag kan redan se hur jag på morgonen går ner i morgonrocken och tar mig ett morgondopp på den egna stranden, hur jag sätter en stor bröddeg i köket och hur jag pyntar huset till jul. Ja, om jag hade väldigt många miljoner. I don't! Men man får väl drömma, eller hur?!
1898 lät byggmästare Johan Sjöqvist flytta villan från Djurgården, på pråmar ut till Tynningö, som ligger strax utanför Vaxholm, för att uppföras på nytt. Sedan dess har den åtnjutits som sommarbostad för societeten, flyktingförläggning under andra världskriget, sommarskola för barn och fritidsnöje för nuvarande ägare.
Ok, det är lite spöklikt. Men tänk om man gör i ordning entren. Kan ni se det framför er? Hur det sprakar i spisen, uppljusade väggar, en trevlig matta på golvet.. Jag har en förmåga att se alla hus i julstämning (fråga mig inte varför). Men här kan jag verkligen se en stor jättegran i mitten. Wow, vilket julhus!
Här kan jag bara säga en sak - ser ni fönsterna?!  Stora, fina fönster präglar hela huset. Det passar också utmärkt då huset har 3,6 meter i takhöjd och på den inredda vinden är det så mycket som 5-6 meter.
Huset behöver ordentlig med kärlek och upprustning. Men, jag kan inte låta bli att se potentialen. För rätt köpare så tror jag verkligen att detta kan bli något utöver det vanliga.
Foto: Sjönära Fastighetsmäklare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin