Resereportage: San Francisco

En vecka i San Francisco får nästan inte bara gå obemärkt förbi. Därför kommer här ett axplock av de mängder bilder jag har tagit i staterna. Vilken underbar stad! Jag hade läst innan att de bästa månaderna att åka dit var september eller oktober (blev dock en slump att vi åkte dit just då), men att det skulle vara så fint väder! Det var sommar igen helt enkelt! Håll i er. Detta är ingen reseblogg, men jag kan inte låta bli - här är San Francisco!
Vill du ha den här utsikten från en terrass så ska du ta dig upp till Cheesecake Factory i Macys. Är du inte sugen på deras cheesecake (som är otroligt goda) så har dom också väldigt bra mat. Att sedan sitta på terrassen och se ut över Union Square är en känsla i sig.
Helt ärligt - ja, det är så här fina stränder. Vi hyrde cyklar och cyklade längst med stranden och slutligen upp på Golden Gate. Värt varenda US dollar!
Man kan ju nästan inte åka till San Francisco utan att se Golden Gate Bridge. Jag kan inte heller visa bilder från San Francisco utan att visa bron. Så här är den i all sin prakt. Bara-för-att-helt-enkelt!
Jag gillar detaljer. Jag gilade också Cable Cars. Även om det var lång kö, ofta rätt så trångt och en snudd till lite halvläskigt (när de manövrerar de för hand) så är det verkligen historia och en upplevelse att hoppa på de här "spårvagnarna".
Jag trodde helt ärligt att det skulle vara "über-kommersiellt" men icke. När du kom ut till Alcatraz så var det verkligen som att komma tillbaka i tiden. Ja, vad säger man Golden Gate och Alcatraz ska man nog bara se!
Foto: Emmelie
Japp, jag får väl bjuda på en #selfie eller ska jag kanske säga #wefie. Här är jag och min kära, fina vän och mitt fina resesällskap.
 

Kommentarer
Postat av: Sophie / Enjoy Candles

Så kul att se några glimtar! Hoppas ni hade det helt fantastiskt! Och att du visar mer från både resan och ert fantastiska hus, tack för fina bilder som alltid!

2014-10-13 @ 04:07:54
URL: http://karriaristan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin