Midsommardukning

Idag kom vi hem igen efter en härlig midsommarhelg i stugan. Även om inte vädret visade sig från sin bästa sida så har vi njutit x10 av att vara i stugan. Egentligen borde det vara lag på att man ska sitta utomhus på midsommar, men i år gick det bara inte så det dukades helt enkelt upp inne i huset. Och kan man inte sitta i naturen, då får naturen helt enkelt komma in till oss.
Jag band ihop en lång girlang av björkris som jag la mitt på bordet. Jag band ihop det med ett natursnöre och där i stack jag senare ner lite prästkragar.
Japp, så här såg det helt enkelt ut från ovan.
Jag har varit på loppis och fyndad flera små glasvaser. Oavsett storlek och form så tycker jag att de blir väldigt fina tillsammans på bordet.
Foto: Emmelie
Ända sedan jag växte upp så la min mormor och mamma in sill. Som liten förstod jag inte riktigt skillnaden på "köpe-sill" eller egeninlagd, men nu "oh-my". Midsommar, påsk eller jul blir liksom inte det samma utan sin aldeles egna sill. Här är två favoriter, en fantastiskt god senapssill och så den absoluta favoriten, mormors inlagda sill!

Kommentarer
Postat av: Therése S

Vilken ljuvlig dukning. Vi hade turen att få sitta i solen på Öland. Men vår dukning var inte alls så fin som er =)

Svar: Åh, tack! Men Öland låter fantastiskt!!
Emmelie Johansson

2014-06-24 @ 11:48:29
URL: http://istla.se
Postat av: MissStorm

Så fint med girlangen. Verkar lagom enkelt att fixa också.

På midsommar sitter man ute oavsett väder! Vi hade 4 grader ute. Våra gäster hade firat nyår i Skåne och då haft 5 grader... Tur att sommaren skärpte till sig och värmen kom!

Kram

2014-08-14 @ 22:42:35
URL: http://Missstorm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin