Gäster och födelsedagsdukning

Den här sommaren har vi i stort sett haft besök hela tiden i stugan. Trevligt! Vi har fått mycket gjort och otroligt mycket hjälp både inne och ute. Nu (okejdå, inte riktigt än) är vi redo för vintern i stugan! En av våra flitigaste arbetande gäster fyllde år när han var här och då blev det självklart till att fira födelsedag. Vädret visade sig inte inte från sin bästa sida just den dagen så det blev en blå och gul dukning inomhus. 
För mig är födelsedagar gula och blå. En flagga fick födelsedagsbarnet vid sin plats och så knöt jag små blå och gula band på stolarna. 
Små pappstjärnor (som man egentligen brukar hänga upp) la jag på varje tallrik. Födelsedagsbarnet fick sedan en liten flagga i mitten på sin pappstjärna. 
Är det sommar så tycker inte jag det finns någon vackrare än svenska blommor. Utanför stugknuten växer det mängder av prästkragar och det blir så fin kontrast mot en blå duk. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh så fint :)

2014-07-20 @ 11:47:58
Postat av: Junitjej

Fint dukat!

2014-07-20 @ 20:46:25
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin