Nyårspyssel

Igår började jag lite nyårspyssel inför kvällens dukning. Stugan är inte full utav pyssel så jag letade runt i mina gömmor och fick helt enkelt ta det jag hittade.
Jag hittade någar guldtallrikar, svart silkespaper och ett stort vitt tygstycke (ska nu bli en nyårsduk). Fynden gjorde att helt enkelt bestämde mig för att dukningen ska få gå i vitt, svart och guld!
I en gömma hittade jag också lite gammal svart griffelfärg. Den går lika bra att använda som just svart färg så jag har nu använt den för att måla grankvistar svarta.
Kvistarna har jag tänkt att antingen knyta runt servetterna som en servettring eller sätta i små vaser på bordet.
Jag hittade en gammal stämpel med texten "the future looks bright". Egentligen har den suttit tillsammans med ett gäng studentstämplar, men jag tycker texten passar precis lika bra inför ett nytt år. Jag stämplade den på vitt papper som jag klippte ut och satte på lite tjockare svart papper. Jag har tänkt att sätta den fina texten runt champagneglasen och även använda den i dukningen. Gott Nytt År på er och tusen tack för att ni tittar in här Jag hoppas att ni får ett jättefint avslut på detta året och en jättefin start på 2015. Stor nyårskram till varende en av er!
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så fina nyårspyssel du gjort! Hoppas att du fick ett fint avslut på 2014 och ett gott 2015 önskar jag dig!

2015-01-01 @ 17:51:41
URL: http://hannarty.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin