Gör egna (och enkla) vimlar

Idag åkte pyssellådan fram och det stod vimplar på schemat. Jag hade tänkt att göra två väldigt långa vimplar (ja, nu pratar vi flera meter) och sanningen är den att jag inte orkade sitta och sy små fina, trekantiga vimplar. Nej, jag tog till ett enklare knep och rev helt enkelt ut små längder i olika tyger.
Tygerna har jag köpt för en spottstyver på IKEA. Jag gjorde alla i ungefär samma längd och bredd.
Foto:  Emmelie
Här är en "mini-bild" utav flera meter vimpel. Det är ett lätt sätt att göra vimpel på och det blir jättebra när de väl kommer upp. Fler bilder kommer så småningom!

Kommentarer
Postat av: Trees, mamma i London

Vilket superbra tips! :) Tyckte detta var mycket charmigare OCH finare! Kram

2014-08-24 @ 22:53:20
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Charmigt :))

2014-08-25 @ 06:53:22
Postat av: Louise

ska bli så skojsigt med usa-fest!! :)

2014-08-25 @ 16:07:28
Postat av: Frida

Vilken smart idé! Det där orkar ju till och med jag som inte har något tålamod över huvud taget! Tycker det är så fint med vimplar men skulle aldrig komma på idén att sätta mig och sy en massa trekanter :)

Svar: Jag lovar dig - detta går jättelätt!! :-)
Emmelie Johansson

2014-08-26 @ 11:17:54
URL: http://fridasofia.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin