Höstfrukost

Även om vi flyttade in i vårt hus i mitten av juni så har det känts som den här helgen har varit första helgen hemma. Innan har vi haft så mycket att göra, haft besök och även varit bortresta. Att få njuta av en härlig söndagsfrukost var helt underbart. Jag smög upp lite tidigare, tände några ljus och dukade upp till en höstfrukost innan min kära sambo kom ner till köket. Ett perfekt tips för en höstkänsla på dukningen är att sprida ut några höstlöv på bordet.
 
Ljushållaren GALEJ från IKEA använder jag alltmer till mat. Jag brukar ha den till förrätter, desserter och som här till frukosten.
 
Att lägga upp pålägget på en fin skärbräda går både väldigt fort, men blir också väldigt fint. Jag är lite allergisk mot förpackningar och att lägga upp påläggen på tallrikar eller ett fat gör så stor skillnad på helheten.
Foto: Emmelie
Vi börjar äntligen kunna njuta av porslinet som jag har hamstrat under flera år (jag älskar porslin). I förra lägenheten hade vi så lite utrymme så mycket blev liggande i kartonger. Men nu blir det ändring! Just här är det muggarna Ole från Royal Copenhagen som har åkt fram. Tekannan är absolut en stor favorit är Signe Persson-Melins tekanna för Design House Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

åh så fint! och ja jag håller med dig om att det är så mycket finare att servera utan förpackningarna

2013-09-15 @ 12:06:59
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Postat av: Living by Miriam

Härligt med lugn söndags frukost. Fint porslin :) håller med att uppläggning är halva grejen. Ha en fin söndag. Kram

2013-09-15 @ 15:58:30
URL: http://livingbymiriam.se
Postat av: Katarina

Helgfrukostar är det bästa på hela veckan. Undantag vår tråkiga frukost idag... Blir sugen på en helgdag till nu ;)

2013-09-15 @ 18:19:00
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Louise

Fantastisk mysig morgon!!! :0) och fantastiska bilder! Längtar till jag får plocka upp ur kartongerna och in i skåpen med. :0) kram vännen!

2013-09-15 @ 22:13:58
URL: http://atasteofmylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin