Muji Tokyo

I Sverige är inredningsbutiken Muiji relativt liten. Här i Japan skulle jag säga att butikerna är enorma och för att inte tala om utbudet. Igår kombinerade vi en fika med ett besök på Muji och jag passade på att "bränna av" några bilder på samma gång. Håll i er - detta har vi inte sätt i Sverige (än).
Inne i buitken fanns det ett uppbyggt hus. Huset ser ni till vänster i den här bilden. Man kan säga att det var ett hus-i-huset. Muji säljer även färdiga hus och för att visa hur ett sådant hus kan se ut så var det uppbyggt inne i butiken. Något för IKEA kanske?
Inne i visningshuset var det intrett med möbler och produkter från Muji. Ett smart sätt att sälja ett hus i sitt helhet. Helt från ax till limpa.
Jag funderar på om vi kommer att se mer av Muji i Sverige i framtiden. Jag tror att många delar av deras inredning skulle gillas av de svenska hemmen. Hemma så förknippar jag Muji mer med praktiska lösningar, smarta förpackningar och compact living. I Japan är Muji som IKEA. Priserna är väldigt bra och när man minglar omkring i butikerna i Japan så ser man flera likheter.
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Micaela

Jag brukar alltid gå in på Muji-avdelningen hos Åhléns men har aldrig lyckats få med mig annat än pennor därifrån, trots att de har så mycket bra saker..!

2013-11-07 @ 09:38:20
Postat av: Karin

Här i Kina är det också rätt stort, mycket snyggt:)

2013-11-07 @ 10:42:39
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: living by Miriam

Oj vad läckert, trevligt koncept. Gillar soffan den hade jag gärna provat. Ha det gott där borta, kram

2013-11-07 @ 18:17:00
URL: http://livingbymiriam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin