Höstdukning utomhus

Nu tänkte jag visa er några bilder som jag har hållt på ett dag. Bilderna tog jag i slutet av september då jag gjorde en dukning på uppdrag av Lagerhaus. Bilderna blev sedan till ett reportage som ni kan se i Lagerhaus egna tidning Happy. Dukningen gjorde jand. g utomhus, i trädgården vid vår stuga i Hälsingland. Håll i er för här kommer verkligen bildbomb!
Som duk använde jag linnetyg som jag har köpt på metervara från IKEA. Stolarna är loppisfynd och bordet som gömmer sig under är vårt vanliga utomhusbord.
Ser ni sjön i bakgrunden? Utsikten över gärdet och sjön är verkligen vacker, men jag tror att varje trädgård har vackra platser som passar perfekt för en utomhusdukning. Titta runt lite och känn efter vilken plats just du tycker om.
Genom att hänga en liten pläd eller filt en stol får hela dukningen en extra "touch". Det blir något som drar ögat till sig på ett positivt sätt.
Jag satte även en korg med nyplockade äpplen på en stol. När gästerna skulle sätta sig satte jag den istället som en dekoration vid sidan av bordet.
I välkomstdrinken lade jag ner en äppelskiva. För att få en extra dekoration klippte jag ut mustacher från ett presentpapper från Lagerhaus. Genom att använda dubbelhäftande tejp satte jag fast mustaschen på sugröret.
Servetten dekorerade jag med washi-tejp. Ett väldigt enkelt och snabbt sätt att piffa til en servett.
Jag grävde ur några äpplen som jag sedan placerade stearinljus i. Ett väldigt enkelt men dekorativt hösttips.
Foto: Emmelie
 

Kommentarer
Postat av: Ida Nilsson

Så himla vackert!

2013-11-23 @ 21:58:10
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

otroligt fint Emmelie!

2013-11-24 @ 20:06:32
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Postat av: Katarina

Riktigt fint

2013-11-24 @ 21:06:14
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: living by Miriam

Fint och den där utsikten blir jag aldrig trött på ;)

2013-11-25 @ 11:31:24
URL: http://www.livingbymiriam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin