Jordnära bröllop

Är det fler än jag som har känt av att det är bröllopstider? Jag tycker det duggar tätt med bröllop nu de närmsta helgerna. Tidigare under dagen pratade jag med en kompis som jag för några år sedan gjorde bröllopsdukningen för. Då dukade jag med mycket grön som fångades upp i bland annat lime och murgröna. Nu förtiden är jag otroligt svag för de naturnära tonerna och tro det eller ej (det är nämligen ingen som tror mig) så skulle jag kunna tänka mig ett bröllop i en stor lada eller precis som här nedan. Detta är bilder från IKEA.
Bordet dekoreras med palsternackor, blomkål och söta små majrovor från åkern och blandas med härligt prunkande ljusrosa rosor som doftar ljuvligt av romantik. Halmbalar att sitta på och en gammal trädörr på vita benbockar som bordskiva blir ett perfekt bröllopsbord i det gröna. Rustikt porslin i en ljus beige nyans och ett vackert linnetyg som duk och servetter bidrar till en avslappnad bröllopsdukning med natur, vänner och familj i fokus. Fantastiskt dekorerat av stylisten Victoria Nordström!
Foto: IKEA, Livet Hemma Nina Broberg

Kommentarer
Postat av: Camilla/Stilitiden

Härliga bilder! Man längtar efter ladan, hoppet i höet rentav;-) Håller med om längtan efter det jordnära, linne, skönt beiga, jordiga färger att vila i lite. Så många fina blomfärger ändå som lyfter runt ikring. Hade varit kul att se din blomsterbröllopsstyling!

Ja, det är som jag kan tänka mig gifta mig igen, det var så roligt, härligt att samla alla. Men får väl förnya löftena istället, kanske, drömma om det i vart fall.

Ha en jättefin dag!
Camilla

2013-05-21 @ 07:03:48
URL: http://stilitiden.se
Postat av: Tina

Tack för din fina hälsningar
Vacker dukning
Är så roligt att fixa och duka vackert
Ha en härlig dag
Kram Tina!!!

Postat av: Living by Miriam

Mmmm samma här, lada eller ännu hellre ett orangeri/växthus. Jag har en hemlig inspo mapp på pinterest ;) en vackert dag kanske det blir verklighet.... Kram

2013-05-21 @ 21:50:51
URL: http://livingbymiriam.se
Postat av: Malin Rosö - DIY - Lantliv - Villa Gråbo ♡

Åh vilka härlig bilder och vilken inspiration! Ett udda och otroligt häftigt bröllop :)

2013-05-22 @ 14:40:41
URL: http://malinlindstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin