Trädgårdskärlek

Jag har verkligen börjat toklängta efter en trädgård. Då ska jag också säga att jag aldrig har varit en trädgårdsperson och jag har verkligen inte god hand med blommor. Men, det är något i mig som verkligen har börjat längta efter att få borra ner händerna i jord, spatsera runt i trädgården med en kratta och dra upp ogräs. Jag hoppas att det är en längtan som inte är på tillfälligt besök utan att den faktiskt håller i sig även när flytten har ägt rum. När jag såg de här bilderna från IKEAs Livet Hemma så längtade jag ännu mer. Det är så otroligt fint när det är några krukor med blommor och någon pläd som ligger slängd över en bänk. Men sedan i nästa sekund så kan jag börja undra hur pratiskt det är. Är det inte lite stökigt att plocka ut och in allt hela tiden... och om det börjar regna? Vad säger ni som redan har hus och vet?!
Foto: Livet Hemma

Kommentarer
Postat av: alex

verkar som den där trädgårdslängtan är något som kommer med åren. Som ung vill man bo där man kan känna pulsen. När man blir äldre vill man bo där man kan känna lugnet.. Fine by me! :)

2013-06-05 @ 22:45:59
URL: http://alexjzon.blogg%2Cse
Postat av: Helena i Ljungsbro

Dynor och filtar bär man ju bara ut när man ska sitta där och det tar max en minut. Krukor och sånt är ju praktiskt om man har något som faktiskt tål väder. Soliga dagar kanske man bär ut grejerna till frukosten och tar in dem efter grillningen. Klart värt det!

Därför bygger vi en ny uteplats i anslutning till vårt inglasade uterum.

2013-06-06 @ 07:47:13
URL: http://livetssinuskurva.bloggplatsen.se/
Postat av: Sofia

Jag trodde nog inte heller att jag var en riktig trädgårdsmänniska. Förrän vi flyttade till huset. Kan ha med mitt inredningsintresse att göra - att jag vill ha fint runt omkring mig!
Men det ÄR underbart att bara vara ute i trädgården en varm kväll efter jobbet. Till och med ogräsrensning kan vara rogivande.

Har däremot inte haft så mycket textilier ute än. Men jag tänker ungefär som du. Fint på bild, men praktisk? Krukorna däremot kan ju stå där de står!

2013-06-06 @ 07:54:50
URL: http://landinskan.blogg.se
Postat av: Isabel

Åh vilka fina bilder!

2013-06-07 @ 20:16:39
URL: http://isabelindstroms.blogg.se
Postat av: Lina

Hej!
Tycker verkligen om bilderna du tar. I förrigår så skaffade jag mig min alldeles första systemkamera, och jag undrar om du har något råd för att få till bra bilder? :)
Kram!

2013-06-09 @ 10:55:33
URL: http://picsbylina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin