Midsommardukning

Idag åker vi upp till vår stuga i Hälsingland. Vi hade som förslag att vi skulle fira midsommar i vårt nya hus, men icke sa nicke, våra kära vänner ville verkligen upp till vår stuga i Hälsingland. Så, Hälsingemidsommar ska det bli och det ska faktiskt bli riktigt, riktigt härligt! Eftersom jag inte kan visa någon midsommardukning förrän efter den är gjord så tänkte jag bjuda på lite inspiration från midsommardukningarna två tidigare år. Just förra året var vi faktiskt i Grekland, så dessa är från 2010 och 2011. Jag har visat dom tidigare och har du sett dom förut får du inspiration igen helt enkelt.
Foto: Emmelie
Den här dukningen är från 2010. Jag använde väldigt mycket blommor och gröna växter. Runt servetterna och runt vaserna knöt jag växter och en blomma. Jag hade stämplat Idas sommarvisa på små papper som jag klippte ut och satte på framsidan till sånghäften.
Foto: Emmelie
2012 års midsommar firades i Dalarna. Regnet öste ner och något bad var det inte frågan om. Blommor hör ju midsommar till, men instället för mycket gröna växter som 2011 blev det lupiner och prästkragar. Dukningen gick också i blått och vitt och duken, tallrikarna och plädarna matchar nästan med lupinerna.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men va fint! Tack snälla för inspirationen! Önskar dig en riktigt fin midsommar!

2013-06-21 @ 07:54:12
URL: http://inredamedmera.wordpress.com
Postat av: Jenny

Åh finaste midsommardukningarna ju! Hoppas du hade en fin midsommar :)

2013-06-22 @ 22:39:47
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Postat av: Living by Miriam

Men så snyggt! Vad ambitiöst att stämpla Idas sommarvisa, jätte fint blev det :)

2013-07-02 @ 07:33:14
URL: http://livingbymiriam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin