TÄVLING MED IITTALA

I dagarna så släppte Iittala en helt ny porslinsserie, Sarjaton. Serien är skapad av sex designers från mode, produkt, grafisk och digital design. De olika designerna har haft en sak tillsammans och det har varit att tolka finländska traditioner på ett modernt sätt. Ur det föddes den här serien och tanken bakom porslinet är att man ska kunna mixa och matcha de olika delarna med varandra och även med det man redan har hemma i köket. Därav namnet Sarjaton som betyder just “utan serie”.
 
Tillsammans med Iittala har jag nu fått möjligheten att låta er vara med och tävla om Iittala Sarjaton porslin (4 koppar och 4 skålar) till ett värde av 1.400,-. För att vara med och tävla svarar du på frågorna i kommentarsfältet. Lycka till! Tävlingen pågår till torsdagen 13 september 24.00.
 
Frågor:
1. Under Sarjatons porslin gömmer det sig ett litet djur, vilket? (Tips: titta här)
2. Varför vill just du vinna Iittalas nya porslin?

Tävlingen är nu avslutad. Stort grattis till Mattestilda, som svarade 10/9 11.11



 
Foto: Emmelie. Du har möjlighet att vinna 4 skålar och 4 muggar från Iitalla, värde 1.400,-. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Tävlingen pågår till 13/9 kl. 24.00.

Kommentarer
Postat av: Hanna - whiterainbow

1. En fisk.

2. Så enkel till frukosten men samtidigt så stilren till middagen så passar den till alla dagens mål. Skulle passa sig bra i min samling :)

2012-09-09 @ 22:50:36
URL: http://whiterainbow.se
Postat av: Anna

1. En fisk.
2. Som student i design och med ett brinnande intresse för porlin och glas skulle jag bli överlycklig för den här vinsten. Med en studentekonomi så serveras det sällan lyxiga måltider här men med fint porslin så kan även den billigaste "ica basic"-frukosten kännas lyxig! :)

2012-09-10 @ 00:08:09
Postat av: Micaela

1. En fisk

2. Jag skulle vilja vinna porslinet då jag i framtiden skulle vilja ha mitt hem fullt av Iittala-produkter. De passar min inredningsstil perfekt samtidigt som Iittala (och just den här serien) påminner mig om mitt finska arv.

2012-09-10 @ 00:37:59
URL: http://dreamsaboutengland.blogg.se
Postat av: Sandra - mamma till Hugo och Bonnie

1. En fisk
2. Jag vill vinna för att de skulle lyxa till vilken frukost eller fikastund som helst att få duka fram de här fina kopparna och skålarna. Älskar det enka mönstret och de fina färgerna!

2012-09-10 @ 06:55:18
URL: http://lofvenberg.blogg.se
Postat av: Matilda

1. En liten fisk!
2. När Sarjaton kom blev jag helt förälskad, helt otroligt fint porslin! Men, som student så här jag ingen möjlighet att köpa det själv då budgeten är alldeles för tajt så det vore helt underbart att få vinna en del av serien som inte är någon serie.

2012-09-10 @ 07:47:06
Postat av: Marika

1. En fisk.
2. Skulle gärna vilja vinna för att förnya och förenkla stilen i köket. Från att ha ett typiskt studentkök med ihopplock från alla möjliga gamla släktingars skålar och sånt de inte längre vill ha till ett eget kök där min stil starkt skiner! Skulle förgylla dagarna och öka takten på bjudningar här hemma :)

2012-09-10 @ 08:13:04
Postat av: Mamma Elva

1. En fisk
2. Åh, vad jag längtar efter ett snyggt vardagsporslin. Fast det där är så fint att man kan ha det när som helst! Då skulle jag slippa dricka morgonkaffet ur gubbens djurgårdsmuggar... Hmmm...

2012-09-10 @ 09:16:49
URL: http://elvornashem.blogspot.com
Postat av: Sara

1. En fisk!

2. Flyttlasset går snart för första gången hemifrån. Det allra svåraste blir nog vare sig att studera eller elitsatsa inom idrotten, utan att klara sig utan mamma och pappa. Mamma är ett stort fan av iittala och skulle förhoppningsvis oroa sig mindre om hon visste att jag fick i mig ordentligt med mat ur vackert porslin - och jag skulle ständigt påminnas om de jag älskar mest. Vad är dessutom mer passande än en liten fisk åt en simmare? :)

2012-09-10 @ 09:54:34
Postat av: Sandra V

1. En fisk
2. Jag behöver verkligen nya kaffemuggar (och skålar till frukostfilet också för den delen!) men har inte hittat vad jag söker efter. Iittalas muggar ligger ju kanske liiite över min budget just nu därför skulle det kännas najs att vinna. Och så slipper jag fortsätta mitt letande efter nya muggar.

2012-09-10 @ 10:19:50
URL: http://sandraviklund.se
Postat av: Johanna

1. En fisk

2. En underbar "ingen serie" som gör sig perfekt i mitt hem. Denna blandar jag med annat porslin till mina tjej-frukostar. Att duka fint är pricken över i:et.

2012-09-10 @ 10:20:04
URL: http://Johannadekorerar.se
Postat av: Emma

En liten firre!

Då jag verkligen är i behov av porslin - och denna serie är så vacker! Hos mig ska porslinet användas både flitigt och dagligen och ska absolut inte stå och damma i ett mörkt skåp. Det är den enda serien som verkligen fallit mig i smaken och denna väntan på rätt porslin har helt klart varit värt det!

2012-09-10 @ 10:30:48
Postat av: Anonym

1. Fisk
2. Åt min syster som gått igenom seperation efter 8 års förhållande. Hade hon fått dessa hade hon blivit väldigt glad!

2012-09-10 @ 10:46:38
Postat av: Iwone

1. En liten fisk, som kommer från ett finskt ordspråk.
2. Jag är 18, snart nitton år. Ska snart flytta hemifrån för första gången, och håller därför på att hamstra. Skulle vara så skönt att veta att man kan dricka sitt morgonkaffe ur dessa fina koppar varje morgon och att man faktiskt har lite fint och härligt porslin, då jag tycker det är viktigt att man känner sig nöjd med koppen man dricker sitt kaffe eller te ur så passar denna serien perfekt. Dessutom blir det en liten påminnelse om mitt arv, då jag faktiskt är 100% finsk.

2012-09-10 @ 10:50:33
Postat av: Frida - mamma till Filippa

Åh, vilka fantastiska nyheter! Helt i min smak.

1. Fisk
2. Är mammaledig för tillfället, och har ju därför betydligt mindre inkomst än i vanliga fall. Det blir inte mycket vardagslyx för en trött småbarnsmamma! Gillar dock verkligen att fika med fint porslin, så det vore en oerhörd lyx för mig att få göra det med Iittalas senaste nyheter! Så himla, himla fina.

2012-09-10 @ 10:55:06
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Mattestilda

1 Fisk
2.Eftersom jag hör till den äldre generationen och det skulle vara roligt med lite snyggt,uppiggande, lyxigt porslin som vi kan sprida vidare som reklam i VÅR bekanskapskrets.

2012-09-10 @ 11:11:58
Postat av: Zara

1 Fisk
2 Behöver verkligen något att äta gröt och yougurt i. Trevliga muggar som matchar skulle kännas otroligt lyxigt och fint.

2012-09-10 @ 11:18:00
Postat av: Stephanie

1. En fisk.
2. Har alltid varit en fan av ittalas porslin och vill gärna bygga vidare på min lilla samling. Och designen på dessa är ju så snygg!

2012-09-10 @ 11:29:43
Postat av: Ella

Rätt svar: en fisk.
Jag skulle mixa hur som helst då jag älskar att blanda gammalt med nytt. Dyrt med billigt!
Jag och min kille hinner sällan äta frukost tillsammans då vardagen innehåller på tok för mycket stress, jobb och plugg men helgerna ser vi alltid till att njuta av mornarna och nu när vi börjar gå mot mörkare tider vore det extra fint och mysigt att duka upp frukosten med Iitallas nya serie!

2012-09-10 @ 11:42:23
Postat av: Nina

1. Fisk
2. Som student med en ej så hög inkomst, vore det kul och vackert att kunna duka upp med det fina porslinet. Eftersom jag är från Finland har jag gärna något med finska anor på bordet.

2012-09-10 @ 11:59:24
Postat av: em

1, fisk
2, älskar Iittala och behöver faktiskt lite nytt porslin efter senaste flytten då en del tyvärr gick sönder eller blev kantstött (jo men faktiskt).
hållet tummarna! :)

2012-09-10 @ 12:12:18
Postat av: Mia

1. Fisk
2.Jag och pojkvännen har precis flyttat till en trea och vill byta ut våra tråkiga gamla Ikea-serie och varit inne på Swedish grace serien men oj nu kom denna som en konkurrent.

2012-09-10 @ 12:45:40
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: AnnaMalin

1. Det är en fisk.
2. Jag har precis rensat ut ett gäng muggar och skålar som såg riktigt tråkiga ut efter mycket användning. Just nu är jag på jakt efter nya och självklart föll jag för dessa... de skulle passa så fint hemma hos oss!

2012-09-10 @ 12:49:03
URL: http://annamalinsrum.blogg.se
Postat av: Lina

1. En fisk :)
2. Min man och jag har precis köpt ett hus som vi flyttar till i höst och eftersom jag är mammaledig och flytt/ hus är dyrt så kommer vi inte ha råd att köpa så mycket nytt än bara absolut nödvändiga saker så det hade varit då himla kul att få vinna lite av detta superfina porslin att ha i huset och så småningom kunna komplettera med fler delar.

2012-09-10 @ 13:05:59
URL: http://lyckolina.blogg.se
Postat av: Katarina

En finsk fisk tror jag bestämt att det är till och med.

Jag vill vinna för att jag har gett bort nästan allt till mina barn. Nu är det samling av snygga och stilrena saker som gäller. Så fyller jag faktiskt 40 på onsdag. Vore ju en schysst present till tanten :)

2012-09-10 @ 13:09:48
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Jenny

1. FISK
2. Jag vill vinna av precis samma anledning som alla andra - dom väcker HAbegär!

2012-09-10 @ 14:02:06
URL: http://www.stallm.se
Postat av: Johanna Frost

1. En fisk.
2. För att hemma har jag glas men inga koppar och EN skål. Oj oj. Har precis flyttat och nu går pengarna till deposition på hyra och mat...

2012-09-10 @ 14:16:46
Postat av: Emma

1. En fisk!
2. Jag vill vinna eftersom jag nyss flyttat ihop med min pojkvän och det skulle vara fantastiskt mysigt att äta och dricka ur dessa skålar tillsammans!

2012-09-10 @ 14:19:39
URL: http://enmammut.blogg.se
Postat av: Anny

1. Porslinet har en fisk på undersidan :)
2. Jag skulle vilja vinna för att idén med just Sarjaton är trevlig, det är enkelt men utan att vara tråkigt, och stiligt utan att se ut som att det kommer från IKEA. Sen tycker jag det är roligare att ha porslin och koppar ur olika serier än att ha allt i samma färg och mönster, har redan en stor mix hemma så dessa skulle passa perfekt :)

2012-09-10 @ 15:15:08
URL: http://annywithawhy.yt
Postat av: HM

1) Fisk.
2) Efter 16 tillsammans (båda med mannen och porslinet) behöver jag omväxling och har nyligen börjat byta ut porslinet (mannen vill jag ha kvar för evigt!).In med lite fin porslin från Röstrand Sundborn, lite gammalt från Höganäs, lite praktiska fat och skålar från Iittala Teema och sen nåt mer: Iittala Sarjaton. "Ingen serie" som ska binda ihop alla mina serier.

2012-09-10 @ 17:58:37
URL: http://madamz.blogg.se/
Postat av: Johanna

1. En fisk
2. Tänk att få starta hösten med fint porslin. Rykande te i kopparna eller varm soppa i skålarna. Mysigt!!

2012-09-10 @ 19:09:34
Postat av: Jenna

1. En fisk!
2. Om inte allt för länge är det dags för mig att flytta hemifrån. Jag är väldigt intresserad av indredning och små detaljer som även porslin, i framtiden vill jag ha massa olika färger och mönster på porslinet. Lite variation! Därför skulle dessa koppar och skålar sitta fint i min "flytta hemifrån låda", så fina och enkla och ja, snygga! Dessutom har jag rötter i Finland, så det vore ju inte mer än toppen...:)

2012-09-10 @ 19:11:49
URL: http://expectations.blogg.se
Postat av: Cecilia

1. en fisk
2. Jag verkligen älskar denna serie, så stilren och precis i de färger som passar mig! Jag ska snart flytta hemifrån så det skulle vara en perfekt present till mig själv! Älska Sarjaton från första ögonkastet så!

2012-09-10 @ 19:19:52
Postat av: Carro

1. En fisk!
2. Mitt porslin där hemma jag så trött på är,
Därför behöver jag något så vackert som det här.
Jag inget snyfthistoria kommer dra,
utan detta är något jag bara måste ha.
Emmelie och Ittalia ni kan göra mig till en mycket lycklig tjej,
om ni ger det här till mig :)

2012-09-10 @ 19:44:44
URL: http://carromeller.blogg.se
Postat av: jonna

1: en fisk är det som så fint gömmer sig i serien.
2. Alla behöver vi en guldkant i vardagen och de är precis vad ittala kan skänka mig och min pojkvän. Som precis utflyttade så finns inte riktigt budgeten till att köpa något riktigt fint och med bra kvalitet och något vi saknar är fina koppar att avnjuta vårt kaffe i och äntligen kunna äta ur fina skålar. Att sätta guldkant på vardagen helt enkelt.

2012-09-10 @ 20:45:18
Postat av: Madelen Gustavsson

1. En fisk
2. Jag har börjat köpa Iittala som vardagsglas men har inte bestämt mig vad för porslin jag ska köpa. Den nya serien Sarjaton är urläcker och den skulle passa perfekt i mitt hem!.

2012-09-10 @ 21:11:59
Postat av: Pernilla

1. Fisk är djuret!
2. Då skulle jag kunna "simma lugnt" i havet av porslinsutbudet som finns, med de allra finaste kopparna i min ägo ;) .

2012-09-10 @ 21:26:49
Postat av: Johanna K

1. Det är en fisk!
2. Anledningen till att jag vill ha serien är att vi nyligen har gjort om köket och då "försvann" luckorna till ett av skåpen. Det var en bra tanke men i praktiken blev det bara... usch!
Vad vi inte hade tänkt på var den saliga blandning av glas och muggar i olika grälla färger som nu blev exponerade för världen. Nu vill jag börja om med lugna färger som kan ge köket det lugn jag verkligen vill ha. Sarjaton skulle vara en bra början :)

2012-09-10 @ 21:32:28
URL: http://johannakkarlsson.blogspot.se
Postat av: ZLotta

1. En fisk
2. Vad skulle inte passa bättre än denna underbara serie Sarjaton i vårt nyrenoverade svarta kök i stugan. Matt svart kök, björkinslag o vitsåpat golv samt Sarjaton på hyllorna såklart.

2012-09-10 @ 22:12:12
Postat av: Liw - FINA LYAN

1. fisk
2. för att livet som mammaledig bjuder annars bara på budgetshopping.. vore trevligt med lite lyxigare :)

2012-09-11 @ 10:37:07
URL: http://finalyan.blogg.se/
Postat av: Elin

1. Fisk
2. Studentlivet inbjuder till längtan efter e nlyx som man tyvärr inte kan tillgodose och dessa skulle se så fina ut i mitt nya liv

2012-09-11 @ 11:05:06
URL: http://livinginthesilvercity.blogg.se
Postat av: Hemmakatten

Hej!
1. En fisk
2. Iittala har en oefterhärmelig förmåga att kombinera klassisk formgivning med organiska mönster. Iittala följer tidens trender samtidigt som företaget har en fast förankring i den finska formgivartraditionen. Iittala är kvalitet och nytänkande i ett. Med fräscha färger och fina former har Iittala vunnnit mitt inredningshjärta. Och att dricka sitt morgonte ur en ny fin Iittalamugg skulle verkligen vara den bästa starten på dagen.

2012-09-11 @ 11:43:54
URL: http://hemmakatten.blogg.se
Postat av: Sandra Rosén Dahlgren

:) Roligt :D!
1. Liten fisk :)
2. Jag vill gärna vinna för jag skulle aldrig ha råd att köpa porslin för så mycket pengar (även om jag skulle vilja). Konceptet är ju jättebra och inspirerande man kan ju i princip vad som helst och duka med dom. Och jag vill gärna pryda mina kökshyllor (som jag håller på att bygga) med dom :)

2012-09-11 @ 12:34:25
URL: http://rosendahlgrensandra.blogg.se/
Postat av: Fanny

1. en tecknad fisk.
2. jag faller lätt för vackra saker, att jag då också vill dricka mina dagliga koppar te och äta min frukost yoghurt i fint porslin faller mig naturligt. men skönhet kan lätt blekna och med ittala så blir varje dag en dag att beskåda något vacker, då jag har sarjaton (något nytt var dag) hemma.

2012-09-11 @ 16:03:22
URL: http://fofanonony.blogg.se
Postat av: Evelina

1. En fisk!
2. Finare muggar har mina 21-åriga ögon aldrig tidigare skådat! Tänk att komma hem från jobbet en sen oktoberkväll, frusen och med tusen intryck som ska sorteras. Att tända ljus, krypa upp i soffan, lyssna på Mumford and Sons och dricka chai i en Sarjaton-mugg hade varit oerhörd vardagslyx!

2012-09-11 @ 18:50:06
URL: http://paperweights.blogg.se
Postat av: Lina Roger

1. En fisk såklart :)!
2. Jag vill vinna dessa för att vi ska snart flytta till en ny lägenhet (1a nov) och behöver då nytt fräscht porslin :).

2012-09-11 @ 19:13:22
URL: http://linaroger.blogg.se/
Postat av: Heléna

Oj vilka fina!
1. En fisk
2. Jag skulle vilja vinna för det här sista året har varit riktigt tungt och i mitt försök att bli gladare kanske det funkar med att äta frukostyoghurten i en vacker skål o teet... ja vem skulle inte bli glad över att dricka det i den muggen? =) Börjar man dagen lite lyxigt sådär så kanske resten blir lite gladare =)

2012-09-11 @ 21:04:06
URL: http://hemmahoshelena.blogg.se
Postat av: Amanda ep

1. En firre (ja, fisk då alltså)
2. Jag hoppas jag vinner för jag skulle så gärna vilja ha med mig något hemifrån nu när jag flyttar till London. Jag åker alldeles ensam och att komma till ett nytt land är läskigt. Det skulle betyda mycket att kunna mysa med en varm kopp te i höstkylan eller bjuda hem nya vänner på middag med finaste porslinet.

(Jag har inte mycket till blogg än, men förhoppningsvis kommer jag kunna dela med mig av mitt nya liv inom kort)

2012-09-11 @ 23:05:17
URL: http://aaepiek.blogg.se/
Postat av: Emelie

1. En fisk
2. Min treåriga dotter sa när jag serverade frukost härom dagen att " Åhh, jag vill inte äta yoghurt ur den skålen, det smakar inte så gott då" haha. Hon är inte stor i maten så kanske lite Ittala skålar skulle skulle göra att yoghurten smakar bättre?
Ps. Jag fyller 30 år om en månad så det skulle ju vara en otroligt schysst present som hela familjen har glädje av.Ds.

2012-09-12 @ 12:29:04
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se
Postat av: Neta

1. en fisk
2. På helgerna turas min man och jag om att bjuda varandra på frukost eftersom vi aldrig äter tillsammans i veckorna.
Då vill vi överraska varandra och duka på lite olika sätt för att fira att det är helg.

2012-09-12 @ 16:29:23
Postat av: Ida Linnéa

1. En Fisk!
2. Jag har nu fyllt 18 år och tar studenten i juni nästa år. Det är alltså snart dags för mig att flytta till en egen lägenhet; I USA! Det är dyrt att flytta dit och dessutom svårt att få Greencard; Hade varit skönt att slippa köpa porslin och liknande, så gratis tackar man definitivt inte nej till!

Kram!

2012-09-12 @ 17:14:23
URL: http://www.MissAida.blogg.se
Postat av: Sabina

1. En fisk
2. När vi har renoverat köket skulle det vara väldigt kul att byta ut lite porslin och jag har redan tjuvkikat lite på Ittalas utbud. Men ärligt talat, min svägerska är helt galen i Ittala så troligtvis skulle jag ge dem som present till henne, för att jag vet hur mycket hon skulle uppskatta det. =)

2012-09-12 @ 18:02:20
URL: http://sabinasfoto.wordpress.com
Postat av: frubalken.blogg.se

1. En fisk!
2. som liten samlade alltid min mamma på kaffekannor och nog för att dom är fina så är det inte riktigt min "grej". Därför tycker jag det är mycket mer intressant med porslin, skålar, sockerskålar, muggar, glas m.m. Och en bonus är att just de där kan få fylla mitt köksskåp nu när det snart är dax för mig att få luft under vingarna, ta studenten och börja på högskolan!

2012-09-12 @ 18:44:59
URL: http://frubalken.blogg.se/
Postat av: pysseliten

1 svar en fisk :) Såg den igår på iittala outleten i Vingåker :)
2 jag älskar ju att duka och dom skulle bli så fiiina att duka med hemma :)Och ett fint inlägg skulle det kunna bli då på min blogg .

2012-09-12 @ 18:59:27
URL: http://pysseliten.blogg.se
Postat av: Ellenor

1. En fisk
2. För att jag älskar inredning men som fattig springvikarie så har köksporslinet fått lida och ser ut därefter (billigt skit). Och så skulle det vara en fantastisk födelsedagspresent, fyller år på fredag.

2012-09-12 @ 19:10:35
URL: http://ellpell.blogg.se
Postat av: Lina Eckerström

1, En fisk.
2, Efter att min dotter slängt 2 koppar i golvet här hemma hade det suttit fint med några nya. Tokfina är de ju med :)

2012-09-12 @ 20:48:27
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Postat av: Johanna

1-fisk
2-som nyseparerad har jag mer utrymme för dessa galet fina skålar, att de dessutom är rosa gör ju saken än bättre och det passar bra i mitt nya tjejhushåll.

2012-09-12 @ 21:48:37
Postat av: Anna Öman

1. En fisk.
2. Jag skulle gärna ha porslinet Sarjaton hemma - dels för att jag älskar de dova, bleka färgerna och dels för de subtila och unika mönstren som gör porslinet så fint.

2012-09-13 @ 10:17:46
Postat av: Annchristin Holmlund

1.En fisk
2.jag behöver uppdatera mitt porslinförråd som håller på att vara båden ött och kantstött och vad skulle passa bättre än Sarjaton med sitt fina mönster och färger.Det blir en uppdatering som heter duga!

2012-09-13 @ 12:00:53
Postat av: Julia H

Jag tänker fria till min sambo med en frukost på sängen. Det vore extra fint att gå 'all in' med ett tjusigt nytt set med kopp och skål till kaffet och yoghurten.

2012-09-13 @ 12:01:52
Postat av: Julia H

Glömde att svara på frågan oxå... Men det är en fisk i botten!

2012-09-13 @ 12:02:42
Postat av: Sanna

1. En fisk
2. Min syster flyttar snart hemifrån och jag vet att hon älskar olika mönster. Så jag skulle vilja ge henne dessa fina muggar och skålar som flytta hemifrån present.

2012-09-13 @ 12:08:52
Postat av: Sara

1. En fisk
2. Jag kan sammanfatta det med ett ord: k ä r l e k!! Jag har fallit som en fura för Sarjaton - formspråk och färger har gått rätt in i gilla-hjärtat. Så ni förstår säkert varför jag så gärna skulle vilja vinna, dom skulle skänka glädje precis varenda dag. Och flera gånger per dag dessutom. Den här serien är till för att användas, inte bara stå i finskåpet. :)

2012-09-13 @ 18:30:30
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Anne-Maj

Symbolen är en fisk. Som halvfinne älskar jag all finsk formgivning(vem gör väl inte det😊)Sarjaton skulle sitta som en smäck i vårt hem.

2012-09-13 @ 20:28:14
Postat av: tova

1. En fisk!
2. Min älskade syster har nydligen flyttat hemifrån för att nu börja sina studier. Som ni kanske känner till har man det alltid lite knapert då man är studerande student. Så det hade vart en väldigt fin inflyttningspresent att ge till henne då hon är väldigt förtjust i Ittala!

2012-09-16 @ 16:19:34
Postat av: Hanna

1. Fisk!

2. Jag skulle vilja vinna då jag älskar att dricka te ur fina mysa koppar. Att äta fil och müsli ur några fina skålar är ju bara ett till plus på frukosten.Detta skulle då förgylla mina frukostar, mellisar, fikat och kvällsfika stunderna.

2012-09-16 @ 16:24:31
URL: http://hannaebba.blogg.se
Postat av: Linda

1. En fisk! :)
2. Jag skulle vilja vinna då jag älskar allt som har med iittala, det passar verkligen in på mig :)

2012-09-16 @ 16:28:06
Postat av: Ebba

1. En fisk :)
2. Jag är en mugg-freak och älskar muggar, koppar och porslin i allmänhet. Jag är 16 och ska inte precis flytta hemifrån imon men har muggarna som prydnad sålänge! Samlar på mig inför framtiden liksom;)
Dehär skulle passa finfint in i samlingen och extra bra bredvid mimn ljusrosa tee-kanna från höganäs !

2012-09-16 @ 17:16:22
URL: http://cutething.blogg.se
Postat av: sofie Persson

1, en fisk!

2, Vem vill inte vinna detta vackra porslin från iittala? Jag som dessutom är Rosa personifierad, de skulle passa perfekt i mitt för övrigt svart/vita kök

2012-09-16 @ 17:27:50
URL: http://kajakpaddlaren.blogg.se
Postat av: Amanda Englund

1. En fisk.
2. Jag skulle vilja vinna för att det skulle vara riktigt fint att ha lite Sarjaton porslin sedan när jag flyttar hemifrån! :)

/Amanda

2012-09-16 @ 17:34:39
URL: http://amandaenglund.blogg.se
Postat av: cecilia

1. En fisk!
2. Hösten närmar sig med storm steg och sommaren gick oerhört fort förbi. Lite sol och mycket jobb... Trots att jag är en sommar människa längtar jag faktiskt lite till höstens ruskväder och vad det faktiskt har att erbjuda! Mysiga dagar och kvällar med människor som jag tycker om. Helst med en rykande varm kopp té och tända ljus. Jag vill bjuda mina vänner till detta och helst ska vi dricka och äta ur snyggt Iittala porslin!

2012-09-16 @ 17:57:22
URL: http://ceciliaan.blogg.se
Postat av: Alexandra

1. En fisk gömmer sig där.
2. För att jag älskar Iittala! Och det finns inget bättre än att avnjuta sitt morgonkaffe i deras underbara muggar. Som småbarnsmamma är det lite extra lyxigt att unna sig en god kopp kaffe i en snygg designmugg, innan tornadon vaknar och det blir full fart resten av dagen.

2012-09-16 @ 18:20:08
URL: http://frejasmama.blogg.se
Postat av: Trixie

1. En fisk.
2. Helst vill jag ha dom själv. Men om jag skulle vinna dom skulle min lillebror som nyss börjat på högskolan få dom, dels för att han är fattig student (precis som jag) och dels för att när han tog studenten i somras bjöd han upp släkten i hans lilla studenlägenhet och vi fick fika i omgångar för att han inte hade porslin så det räckte till alla... dvs : han är i stort behov av porslin, gärna snyggt!

2012-09-16 @ 18:54:59
URL: http://trixcanfix.blogg.se
Postat av: Julia

1: Det är ju en liten fisk :))

Oj, jaa varför vill jag vinna dessa ? Tror minnsann det är dags att införskaffa sig nya kaffekoppar/tekoppar när sonen på 3½ säger, - Mamma jag tycker du ska slänga dom här muggarna, dom är inte fina :)) (säger lille rackarungen om mina Filippa K muggar) dags att gå över till en annat märke kanske, och Iittala skulle inte vara helt fel !!!

Kraam Juli

2012-09-16 @ 19:01:46
URL: http://www.mittialltvitt.blogg.se
Postat av: Johanna

1. En fisk
2. Jag älskar porslin och samlar redan på ett par olika serier (redan som 22-åring!). Jag är även halvfinsk och därmed uppvuxen med iittala i hemmet och det är även något jag kommer satsa på att skaffa själv.

2012-09-16 @ 19:01:58
Postat av: Nina

1. en fisk
2. ska snart lämna korridorslivet bakom mig, vilket innebär att jag måste stå för allt porslin själv. som student är det inte alltid lätt att få pengarna att räcka, inte ens på loppis är det billigt längre!! därför skulle detta pris passa mig ypperligt. skålar för soppa & muggar för te, det finns ju inget bättre i höstrusket!

2012-09-16 @ 19:15:10
URL: http://ebbe.blogg.se
Postat av: mela

1. Kala= fisk
2. jag tycker att jag är värd dessa för har haft ett jobbigt år med smärta. och dessa grejer skulle vara i min smak

2012-09-16 @ 19:34:45
URL: http://www.melastar.blogg.se
Postat av: Bloggarmaja

Fisk!

Jag har precis flyttat hemifrån från Göteborg hela vägen till Stockholm. Jag saknar helt allt i porslins väg än så länge, men dessa hade passar hur bra som helst i mitt lilla rum!

2012-09-16 @ 19:35:31
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se
Postat av: Ebba

1. Fisk
2. På hösten blir det många mysiga fikastunder i mörkret. Med detta pris hade det blivit lite extra mysigt att dricka te och lite extra gott att äta soppor eller vad man nu hittar på för gott i höstmörkret!

2012-09-16 @ 19:36:41
URL: http://ebbaeklund.blogg.se
Postat av: Stina

1. En fisk! :D
2. hösten är påväg med stormsteg, så jag som ungdom dricker mycket - allt för mycket - te och oboy! Vad är inte bättre än att bjuda över sina vänner att bara gosa i stora tröjor och dricka te eller oboy i finfina koppar!
haha! sen så fyller mamma år snart... så det skulle verkligen underlätta för mig inför hennes födelsedag om jag vinner!
rolig tävling!

2012-09-16 @ 19:39:45
Postat av: elin

1. Fisk =)

2. Jag och min pojkvän har precis flyttat till Örebro och äntligen blivit sambos. Vi har båda börjat plugga och all porslin vi äger har vi fått av våra föräldrar som dom tröttnat på. Så det vore jätte bra att få riktigt fint porslin som vi kan börja samla på =)

Kram

2012-09-16 @ 19:39:59
URL: http://elinj.webblogg.se
Postat av: Det du..

1. Fisk
2. För att jag vill ha den okejj.. Anledningen är enkel därför att

2012-09-16 @ 20:01:58
URL: http://Fliks.blogg.se
Postat av: Natalie

1. En fisk!
2. Jag och min pojkvän som just flyttat in i en ekande tom lägenhet skulle hoppa av lycka om vi blev den lyckliga vinnaren! Som fattiga studenter skulle det vara ren lyx med nytt porslin! :)

2012-09-16 @ 20:22:21
URL: http://naataali.blogg.se
Postat av: Victoria

Haft en bra helg? :)

2012-09-16 @ 20:30:52
URL: http://victoriaaahhh.blogg.se
Postat av: Ann-Charlotte

1. En fisk
2. Det porslinet hade passat väldigt bra i vårt nymålade kök :)

2012-09-16 @ 20:41:18
URL: http://www.ackadacka.blogg.se
Postat av: Annika

1. En fisk
2. Jag har precis flyttat till en egen lägenhet. Så det skulle vara kul att få fina skålar och koppar.

2012-09-16 @ 21:09:44
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Malin

Det är en liten fisk som gömmer sig där under! :)

Jag vill vinna då jag håller på att få ihop "ett kök"
till min blivande lägenhet. Jag väntar på svar från Migrationsverket om min pojkvän sedan 4 år, skall få
flytta ihop med mig här i Sverige och det hade varit
en dröm att få dricka vårat första morgonkaffe ihop i Sverige
i dessa mysiga muggarna!

2012-09-16 @ 21:18:37
Postat av: alice

En fisk!

Jag skulle verkligen vilja vinna för att i framtiden kunna få ihop mitt drömkök. Dessa muggar från littala är precis vad jag skulle vilja inreda med, men dock är de lite för dyra för min budget. Att få lyxa till vardagen lite då och då behövs för att hålla humöret uppe under den kommande höstkylan!

2012-09-16 @ 21:27:18
URL: http://newpic.blogg.se
Postat av: Elina

1. En fisk

2. Jag har blivit en riktigt mat och baktjej, älskar att göra frukost/middagar till familjen. Skulle passa perfekt med dessa skålar och koppar att få ta fram och servera med till frukosten! Då våra skålar även har tappat massa fliser och färgen har blekts, känns inte lika kul att servera med dom då. Skulle verkligen blir superglad om jag vann dess fina!

2012-09-16 @ 21:27:51
URL: http://www.youngphotografer.blogg.se
Postat av: helle

1. En fisk
2. Jag skulle hemskt gärna vilja vinna det fina Ittala porslinet då jag precis flyttat hemifrån, och som student har man inte mycket pengar över till fint porslin. Då jag är väldigt bak och matlagningsintresserad så hade dessa skålar och koppar passat perfekt!

2012-09-16 @ 21:37:12
URL: http://highwaytohelle.blogg.se
Postat av: Lindita <3


1. En fisk

2. Jag vill vinna för att jag och min mamma ÄLSKAR iittala!! Överallt i hemmet har vi olika saker från iittala, och vi båda är helt kära i iittalas värmeljushållare i alla fantastiska färger!!

Men denna tävlingen vill jag vinna för att jag hemskt gärna skulle vilja ge detta fina porslinet till min mamma eftersom hon är världens bästa mamma och förtjänar det bästa! Hon jobbar varje vardag, tar hand om mig och min bror...Min pappa jobbar och är bara hemma 2 veckor på en månad så min mamma får ställa upp som mamma OCH pappa när pappa inte är hemma. Hon tar hand om trädgården och hela huset och hur trött hon en är så har hon alltid ork att prata med mig om mina problem som kan vara allt från att jag behöver prata ut om skolan eller viktigare saker så som kärlek...Hon finns alltid där! Varje morgon innan skolan bakar hon hemmagjorda bullar, var annan dag bakar hon en ny tårta/kaka som vi äter varje dag när alla kommit hem från jobb/skola.
Därför tycker jg att min mamma borde vinna detta enormt fina porslin sett från iittala eftersom jag tycker att hon är värd att få äta sin frukost i dunderfina skålar och koppar. Jag tror att hon hade blivit jätte glad.

2012-09-16 @ 21:53:48
Postat av: Stephanie

1. En fisk.

2. Iittala är sååå snyggt och de skulle passa sjukt bra hemma hos mig!

2012-09-16 @ 23:05:56
Postat av: Anna

1. En fisk :)
2. Jag vill gärna vinna då jag älskar design, men aldrig har råd att köpa något dyrare. Därför hade varit fint att kunna dricka sitt morgonkaffe i en sådan fin mugg. Dessutom har jag aldrig någonsin vunnit något, förutom en ål på ett lotteri en gång när jag var barn. Och jag gillar inte ens ål :P

/Anna

2012-09-16 @ 23:09:30
Postat av: Mari

1. En fisk.
2. Jag vill vinna då Iittala jag älskar just det märket. men äger dock inget. Tycker denna serie är så otrolig snygg liksom stilren på någotsätt men ändå inte med de små "ränderna". Me like!

2012-09-21 @ 08:26:44
URL: http://mixan.blogg.se/
Postat av: Mari

Haha. Så går det då man kollar tävlingsdatumet sist av allt ;)

2012-09-21 @ 08:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin