Gör enkla vimplar

Vimplar har blivit allt mer och mer "poppis". Jag har tänkt flera gånger att jag ska göra egna, men jag har liksom inte kommit till skott. Men så i helgen såg jag några som var gjorda på ett väldigt enkelt sätt. Många jag har sett tidigare har varit sydda i kanterna, men de här var inte sydda och min gissning är att de endast är urklippta i den form man har önskat och sedan limmade över ett rep. Det vill säga, ingen symaskin så långt ögat kan nå. Så vill du pynta till examensfesten, köp lite resttyger i blått och gult och gör en vimple. Behöver inte alls ta så lång tid!


Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Katarina

Så snyggt! Sommar :)



Vilken kommentar från dig! Jag blir helt stum! Jag vet liksom inte hur jag ska kunna tacka... Så himla gulligt! TACK!!!! Fina du <3 Kramar

2012-06-05 @ 21:59:12
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Julia

Jag gjorde en precis som du skriver.. Vaxtyger är perfekta! Remsas inte upp och håller färg och form även om det regnar. För inomhusbruk funkar papper också bra :-)

2012-06-05 @ 23:03:51
URL: http://juliasinspiration.blogg.se/
Postat av: pernilla Plaza Interiör

Ja, det måste du göra! Det var väldigt lätt och blir ju urfint, ska försöka fota slutresultatet. Kram!

Postat av: snede

Jag gjorde även några i tapet från 70talet,helt utan symaskin.roligt enkelt och snyggt!

2012-06-06 @ 16:40:30
URL: http://bar26.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin