En sista bildkavalkad

Tänkte att jag ska avsluta all Formex rapportering med en bildkavalkad. Om jag ska vara krass så tycker jag egentligen inte att Formex bjöd på så mycket nyheter. Det mesta var relativt väntat och de trender man såg kom inte som någon chock. Men, jag tycker ändå alltid att Formex bjuder på inspiration och man får många idéer! Så här kommer ytterligare några idéer som förhoppningsvis även ger er lite inspiration.
Påsar i papp, påsar i papp! Det syntes både här och där. Det är helt rätt att ställa en blomma i en papperskasse. Varför inte ställa krukan i kassen? Lampor liknande den här och andra skomakarlampor var verkligen överallt! Och då menar jag överallt! De flesta montrar hade en sådan här lampa, träbord och en skinnfäll slängd över en stol!
Hemmagjort, gärna stickat eller kanske virkat fortsätter att vara en trend. Gärna ska det vara grovstickad! Man såg flera stickade lampskärmar och även riktigt goda och tjocka grovstickade filtar! Men det behöver inte bara vara gjort själv, nej på flera ställen såg jag porslin med ett påmålat virkat mönster.
Koppar är ett annat material som kommer starkt. Här har jag lyckats fånga in mig själv på bilden, vilket var svårt att inte göra om man vill ha en bild på den här kopparlampan som hängde vid ingången!
Trä, trä och åter trä. Trendigast av allt är nog trä! Träbord, trälampor, trästolar, trädekoration och så självklart träljusstakar. Många jag såg gav en känsla av att nästan vara svarvade hemma. Lite hemslöjd över det helt enkelt! Och sist men inte minst trådkorgar!

Kommentarer
Postat av: Helena

tack snälla du :)

2011-09-08 @ 19:48:02
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Mormorsglamour

Ja men visst håller jag med dig om att det är ungefär samma saker som visas upp. Men man kan ju inte sticka under stolen med att det finns massor att inspiration att inhämta. Hjärnan går på högvarv här efter Formex besöket och trots att jag just nu pysslar på heltid så räcker inte tiden till... konstigt det där... tur att man har många år framför sig att hinna göra alla roliga saker.

Sköt om dig

Kram

Helena

2011-09-08 @ 19:48:09
URL: http://afnord.blogspot.com
Postat av: pysseliten

så mycket fint det varkar ha varit på mässan ;I Kul att se bilder .

2011-09-08 @ 20:43:34
URL: http://pysseliten.blogg .se
Postat av: Anny Sabine

Hej, har du några tips på vart man kan köpa kraftigare tyger, gärna med grafiska mönster? Är ute efter något cityinspirerat, är inte helt hundra på vad jag faktiskt vill ha, men det måste vara rätt kraftigt tyg då jag ska klä en stolsits med det.

Har aldrig köpt annat än gardiner online så jag är helt lost i djungeln! Några tips på bra textilbutiker överhuvudtaget?

:)

2011-09-09 @ 18:16:24
URL: http://vetauriel.se
Postat av: M*

Trevlig helg :)!

2011-09-09 @ 19:28:10
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin