Fjällhuset

I förra lördagens DI såg jag ett otroligt fint Fjällhus skapat av arkitekten Peter Sahlin. Jag har någon dröm om att ha ett fint fjällhus när jag väl bli pensionär (jag vet, jag har några år kvar). Men då ska njuta av vinterhalvåret, åka skidor, sitta vid brasan, läsa böcker, baka... ja, ni hör, sysslolös skulle jag nog inte vara! Då skulle jag absolut kunna tänka mig ett sådant här fint fjällhus. Det här unika huset har skapats av PS Arkitektur i samarbete med Norrlands Trähus och Fjällmark Bygg. Arkitekturen har inspirerats av Härjedalens designtradition. Idag finns sex fjällhus producerade i Härjedalen.
Foto: Bilder publicerade med tillåtelse från Fjällhuset.se

Kommentarer
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Det ser mysigt ut! När jag blir pensionär tror jag att jag kommer att föredra något lite varmare - men med avstickare till snö och skidåkning lite då och då.

2011-03-06 @ 09:19:39
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: lady thirty

så mysigt det ser ut!!!

hoppas att du har en härlig helg :D

kram

2011-03-06 @ 11:17:12
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ladythirty/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin