Oddbirds

Visst blir man ända ut i fingerspetsarna präglad av sitt yrke. Jag kanske är mer "skadad" än andra men jag kan inte låta bli att i tid och otid tänka på varumärke, positionering, profilering, annonsering etc. Det är ju också något vi omges av dagligen (så jag måste nog tänka för mycket!). På Formex fångades jag av hur olika företag hade lyckats mer eller mindre med sin profilering av sitt varumärke. I Oddbirds monter tyckte jag det riktigt andades Oddbirds. På flera meteras avstånd såg man tydligt vilket företag som hade montern. De som var i montern var också precis lika spralliga och härliga som produkterna. Snacka om att andas sitt varumärke. Likt Greengates glada monter i glada färger så blev man precis lika glad i Oddbirds monter av deras härliga produkter trots att färgskalan är långt ifrån pastelligt rosa eller grön. Men istället får man en skaparlust och jag kan inte sluta imponeras av deras kreativitet och förmåga att tänka nytt och "utanför boxen".
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

Ja Oddbirds visar verkligen att man kan göra glad design utan en massa pastelliga färger. Deras profilering är något utöver det vanliga tycker jag. Älskart! :)

2011-01-25 @ 07:44:31
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: Susihus

Så fina saker. Härligt med lite inspiration. Jäskorgarna har han köpt på något Luleåföretag, kommer inte ihåg namnet nu men jag såg att Bagaren och Kocken har.

2011-01-25 @ 08:34:23
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vad underbart, jag hade gärna kikat på deras montrar.



Svar:

Tack vad gullig du är! Det känns så roligt att äntligen få se min dröm börja komma i uppfyllelse.

2011-01-25 @ 11:48:19
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Helena

Hej E! Du som många andra inredningsbloggare har en underbart inspirerande blogg.. Skulle däremot vilja att vi hjälps åt lite att diskutera ett ämne som uppkommit ur Formexmässans innehåll. Skulle vilja att ni framstående inredningsbloggare tog upp till diskussion vem eller varför man har nu kommit på att det skall vara TACKY att labeldroppa på sin blogg. Skulle vara en väldigt intressant diskussion. Viktigt att vi bloggare inte faller i branschens fällor och skapas till marjonetter för att de skall få sälja in sina budskap… Vänligen Helena…



Blogg: http://divasboning.blogspot.com/

2011-01-25 @ 12:35:44
Postat av: Lollo

Din blogg är fullproppad med sådant jag älskar! Tack! :)

2011-01-25 @ 14:29:10
URL: http://lilalollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin