Formex 2011

Formex 2011 går idag in på sin sista dag. Med en mängd intryck från gårdagen ska jag försöka att förse er med tips, nyheter och roliga reportage. Jag har ägnat förmiddagen åt att skriva ett Formex reportage till TV4:s Hemmakanalen och självklart tipsar jag om det när det väl är publicerat. Här på bloggen tänkte jag istället ge er flertalet ingående reportage från flera av montrarna och trender som kommer.
Generellt kan man säga att färg kommer i alla dess former. Vi ser en motreaktion till det vita vi har haft en längre tid och nu ska det vara glädje i vårt hem. Hemmet blir även allt viktigare. En av anledningarna är att vi pga tekniken och möjligheten att jobba hemifrån tillbringar mer tid i vårt hem. En annan anledning är att hemmet allt mer ska spegla vårt eget jag.
Generellt kunde man se två trender; en som är väldigt färgrik, glad och har mycket humor. Den andra trenden är mer ekologisk, jordnära och rustik. Den hämtar inspiration från amerika och man påminns om cowboy och indianer med bland annat rutiga och indian inspirerade mönster.
Många profiler syntes på Formex. Ernst Kirchsteiger gick att se i sin monter och annan profil som dök upp i sin monter var Maria Montazami. Där svämmade det närmast över av folk, men de flesta tittade inte på toffsarna utan ville ta en bild med Maria. Dock gick toffsarna att se lite här och där och går vi möjligtvis mot en toffs-trend?
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

Kul att läsa om dina intryck. För mig blev det bara ett snabbt besök tyvärr.



Ja de där tofsarna ser man mer och mer av. Liksom bilder i bloggarna där folk poserar med Maria herself. :)

2011-01-23 @ 14:42:39
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: LissenTo

Roligt att läsa om dina intryck.



Har två gröna tofsar på skåp och hylla, tänk vad påverkad jag har blivit :-).



Ha en skön söndag.

//Kram //Lissen

2011-01-23 @ 14:50:11
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Carina - inspirera

Åh, så kul att få en inblick när man inte var där själv! Mycket fint...

Kramen.

2011-01-23 @ 16:43:07
URL: http://inspiera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin