24 december - dagens lucka i julkalendern

I den sista luckan i julkalendern gömmer sig en sittpuff från Lagerhaus. Det här är en produkt som ni i "vanliga" fall hittar i min webshop här på bloggen.
Den svarta sittpuffen/fotpallen är i stickad bomullsrep. Mått: höjd 30 cm, diameter 50 cm Material: yttertyg 100% bomull, stoppning 100% polystyren. Lycka till i dagens tävling!

Dagens tävlingsfråga:
1. Vem skulle du vilja önska en god jul och varför?
2. Vad skulle du helst av allt önska dig i julklapp?

Tävligen är nu avslutad! Måste ge alla som har tävlat en stor eloge för era fina önskningar! Jag har läst varenda en av den och också släppt en och två tårar! Hoppas att ni alla hade en jätte fin julafton och även får fina mellandagar!
Stort Grattis till Lollo som blev den sista vinnaren i årets julkalender!
Du har möjlighet att vinna en sittpuff från Lagerhaus till ett värde av cirka 999,- (exkl. frakt) Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Tävlingen pågår till 25/12 kl. 7.00.

Kommentarer
Postat av: Lina Johansson

1, Min storebror. Han lever dock inte längre men tror ändå han är med oss och firar. Julen är inte riktigt detsamma utan han men önskar han verkligen en god jul vart han än är.



2, Jag önskar mej ett hus, haha.

Är på husjakt men det dyker inte upp nåt som passar. Så ja, ett hus önskar jag mej :)



Ha nu världens bästa jul :)

2011-12-24 @ 07:09:56
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Postat av: Carina - inspirera

Jag vill gärna vara med!

1. Alla som finns med oss från en annan dimesion vill jag gärna sända en extra varm tanke...



2. Pryllistan är lång, men helst av allt en härlig stund av familjelycka!



God Jul!

Kramen.

2011-12-24 @ 07:17:42
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Malin

1. Till dig och alla dina läsare eftersom att det är här folk kommer att se julönskan och det vore trevligt att sprida lite glädje, så: GOD JUL!



2. Helst av allt hade jag velat ha ett jobb, men det får man ju inte på julafton... Men hade även önskat en systemkamera - kommer inte få det på julafton heller (men det finns ju folk som faktiskt får det!)



God Jul igen!

2011-12-24 @ 07:40:42
Postat av: Emma

1. Jag skulle vilja önska alla mina nära och kära som inte längre finns här på jordelivet en riktigt god jul och ge dom en stor stor julekram!

2.I julklappsväg är jag ju ganska materiell av mej så jag skulle nog önska mej nya matstolar:)



Ha en bra jul, kram emma

2011-12-24 @ 07:47:13
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Johanna

En god jul vill jag önska min mamma kära, hon som inte alls bor nära. 160 mil skiljer oss åt, och ja, mitt hjärta är i gråt.



Så i julklappsväg skulle en biljett hem till henne vara det bästa, det är nog det jag önskar, för det "mästa".



2011-12-24 @ 07:53:33
URL: http://johannakantola.wordpress.com
Postat av: Lina Cronier

1. God jul önskar jag alla. Ju fler desto bättre! Att bara säga "god jul" till personalen i kassan eller de man möter i hissen, på bussen, var som gör så mycket! Julandan i ett nötskal!



2. Jag önskar mig det som många andra vill ha, en surfplatta. Men jag får nog drömma vidare ;) Ett par vinterskor hade ju inte direkt varit fel det heller!

2011-12-24 @ 08:18:13
URL: http://blejbo.posterous.com
Postat av: Katrin

1. Jag vill önska alla de som sitter själva på julafton en god jul och hoppas på att de känner sig uppmärksammade av denna lilla hälsning.

2. Jag hade önskat mig några timmar mer i veckan att ta det lugnt, gå ut och gå eller bara vara. Tror många hade behövt det då vi mest stressar igenom vardagen i hopp om att helgen kommer snart. Vips så är helgen fullplanerad och det är åter måndag och längtan efter lördag är åter.



God Jul!

2011-12-24 @ 08:22:26
URL: http://viivisslaryd.blogspot.com/
Postat av: pysseliten

1 alla duktiga bloggare som har så mycket fint att bjuda på .Sen till min man då vi firar 22 förlvning idag :)

2 att få ta det lungt och vara hemma och slappa inte fara runt som en stolle men men så är livet :)

och många blir glada av att man dyker upp det finns ju så många som är ensama önksa jag kunde bjuda hem alla till oss i stället .Tack för alla fina julluckor du haft har nog nästan tävlat i alla ;))) dock utan tur :))) GOD-JUL

2011-12-24 @ 08:41:01
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG

Tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2011/december/sittpuff-2512-kl-07.html

2011-12-24 @ 08:48:22
URL: http://molnboanna.blogg.se/
Postat av: Margareta Pileby-Jonsson

1. Ernst Kirschsteiger, för att han gör så mycket fint och får till en härlig julstämning, både med mat och pyssel.

2. Pennan Epoca bank desk set med pennan som hänger i en kedja. Har den redan i fyra färger men vill ha de övriga fem färgerna som den finns i.

2011-12-24 @ 08:49:15
Postat av: marty

Jag vill önska mina jobbarkompisar sim jobbar idag och ikväll en god jul, och även de som sitter ensamma. Jag skulle önska mig ett hus, att det perfekta kommer ut på hemnet så man kan slå till

2011-12-24 @ 08:52:43
Postat av: Carola

1. Jag skulle vilja önska min mamma god jul, tyvärr kan jag inte fira jul med henne idag.



2. Jag önskar mig att få åka iväg på turridning på islandshäst. Har inte haft egen tid på jättelänge eftersom sambon har pluggat heltid på dagarna och jobbat heltid om kvällarna och helgerna, och eftersom vi inte har någon barnvakt här i stan har jag inte kunnat komma iväg på egen hand på hela hösten/vintern, så en ridtur vore underbart.

2011-12-24 @ 09:14:16
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

1. jag skulle önska en god jul till min morfar och farmor som inte finns. och en vän till min bror som gick bort för ca två-tre månader sedan :(

2. Jag önskar mig en hushållsassistent som gör det enklare att baka :D

2011-12-24 @ 09:18:08
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Monia

1. Min mammma i himmelen.



2. Jag har önskat mig en ny mikro och en digital köksvåg - jag har redan fått båda delarna ;)

2011-12-24 @ 09:51:36
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Iris

1. Jag har min släkt ända borta på Island, och hade gärna velat önska dem en riktigt God Jul :)



2. Några extra semesterdagar från jobbet hade varit jättebra :)



God jul! kram /iris



2011-12-24 @ 10:07:08
URL: http://inredningskaos.blogspot.com
Postat av: Susanne L G

Jag skulle vilja önska en riktig GOD JUL till alla mina vänner och bekanta, och en extra julkram till de som inte har någon att dela julen med.

Det är nog fler än vi tror som sitter ensamma.



Jag skulle önska mej ett par spännande DVD-boxar och titta på nu under min ledighet!

2011-12-24 @ 10:07:26
Postat av: Sofia

1. Min lilla son som firar sin första jul! Jag måste tyvärr jobba idag och kommer inte kunna fira med honom.

2. I julklapp skulle jag allra helst vilja ha en natts oavbruten sömn och en lång sovmorgon. Min son är en riktig nattuggla och det har inte blivit så mycket sömn senaste 11 månaderna!

2011-12-24 @ 10:14:42
Postat av: Karin

GOD JUL:)

kram

2011-12-24 @ 10:25:14
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Ida B

1, Jag vill främst önska alla nära och kära en god jul!



2, Jag önskar mig kläder! =)

2011-12-24 @ 10:31:18
Postat av: Åse - Interiörguiden

1. Min make som är utomlands idag med jobbet, saknar honom!

2. En kamera, så jag kan fånga livets alla fantastiska ögonblick!

2011-12-24 @ 10:45:24
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Marina

Har svårt att begränsa mig till att endast önska en endaste god jul. Vill önska alla en god jul och helst alla världens barn och hoppas de får en lycklig jul.



Den egna önskelistan med materialistiska saker kan göras lång men det man helst av allt vill ha som man bara tar för givet är hälsa och lycka.

Jag är så glad och tacksam för min son och sambo. Så jag önskar oss att få vara friska och lyckliga för då löser sig nog resten också :-)

2011-12-24 @ 10:58:57
URL: http://formyfans.blogg.se/
Postat av: Eva

1. En önskan en riktigt God Jul till alla.

2. Marc Jacobs parfym "Daisy".

2011-12-24 @ 11:05:39
Postat av: Mari

1. Min älskade lilla mormor. Hon dog för 1 & ½ år sedan. och hon är saknad. henns julbord var så enorma och så goda. i år har jag testat att gjort egen salat som min mormor brukade göra. jag hoppas det smakar lika gott som hennes. tänkte på henne medan jag hackade allt fint, fint.

2. jag önskar mig en OnePiece. min son har en och jag vill oxå ha en ;) verkar så otroligt skön att krypa ner i efter en jobbig dag. eller varför inte ha på den under en slödag.?. dock så kommer jag inte få en sådan i jul, men önska kan man i alla fall ;)

2011-12-24 @ 11:19:01
URL: http://mixan.blogg.se/
Postat av: Linda

1. Min älskade hund som alltid står vid min sida.



2. En liten bäbis, om man fick önska ett mirakel.

2011-12-24 @ 11:30:07
URL: http://www.colorfullife.se
Postat av: Elwira76

1. Jag önskar mina nära & kära en riktigt God Jul! Ni som inte längre finns med oss här på jorden skänker jag en extra tanke så här i juletider, ni är saknade <3



2. Jag önskar mig skjutdörrar till vardagsrummet i stället för de fönster med spröjs som vi har nu. Åh, vad det hade blivit ljust och fint med vitt i stället för brunt! Att det dessutom är bättre för miljön & ekonomin är en bonus :o)

2011-12-24 @ 11:45:27
Postat av: JoHaNNa - JULKALENDER PÅ BLOGGEN 27 nov - 24 dec

1. jag skulle vilja önska god jul till alla ensamma människor. men jag hoppas ingen är ensam såhär i jul.



2. att min blogg blir större ;)

2011-12-24 @ 12:05:38
URL: http://johannaspratstund.blogg.se/
Postat av: Marlene

1. Jag vill sända en julhälsning till min dotters dagisfröknar. De sliter så hårt hela året, så jag hoppas de får en riktigt lugn och avkopplande jul.



2. Jag önskar mig varmt fodrade handskar i julklapp. Här i norr är det kallt och jag fryser jämt! Fast en sittpuff är ju inte helt fel det heller :)

2011-12-24 @ 12:06:08
Postat av: Annica

1. jag skulle vilja säga god jul till min mor och far som idag inte vill veta av mig.



2. jag önskar att det var som när man var liten. nu när man har gått över till vuxenlivet, blir allt så mycket svårare och jobbigare.

2011-12-24 @ 12:49:05
Postat av: Amanda R

1. Jag vill önska min familj en god jul eftersom jag inte ser dem så ofta!



2. Förutom en snygg sittpuff så önskar jag mig ett fantastiskt roligt nästa år med mycket umgänge med vänner och familj :).

2011-12-24 @ 12:53:49
Postat av: Kristin Karlsson

1. Jag vill önska min farbror, som i år firar jul ensam, en riktigt God Jul! Ser fram emot att träffa honom i mellandagarna :)

2. Önskar mig lite egentid med min fina sambo, då vi vanligtvis har fullt upp med vår lilla bebis om dagarna :)

2011-12-24 @ 13:24:43
Postat av: Emma Holgersson

1) Min pojkvän för han är den underbaraste människan på jorden.

2) Jag skulle hällst av allt önska mig ett riktigt långt teleobjectiv till min kamera så att jag kan utveckla mitt fotograferande och komma fåglarna riktigt riktigt nära.

2011-12-24 @ 13:37:27
Postat av: Angelica J

1.) Alla! Detta är en av dom få dagarna som svenskar faktiskt ser varandra i ögonen, ler upp och säger ett vänligt ord som God Jul till en helt okänd människa.

Tänk på att ett så enkelt ord kan betyda så mycket för någon annan!



2.) Att mina far & mor föräldrar + min katt kunde vara med oss och fira jul idag!

Om det nu måste vara en sak så skulle jag gärna vilja ha lampan Pistillo! Så snygg!

2011-12-24 @ 13:52:25
Postat av: Hanna - whiterainbow

JAg skulle vilja önska min älskade mormor god jul som gick bort i januari. Hon var en kvinna med stort hjärta och brydde sig om alle, och i sådana här familjära tillställningar saknar man henne extra!

Jag önskade mig en kaffe maskin och den önskan gick i uppfyllelse;-)



Kram

2011-12-24 @ 14:10:41
URL: http://Whiterainbow.se
Postat av: Lollo

1. Min mamma. Hon lämnade oss (mig och mina två syskon) när mina föräldrar skiljdes för 12 år sedan. Sedan dess har vi nästan inte haft någon kontakt. I början var det jobbigt, nu tänker vi knappt på det.



Jag har alltid varit otroligt arg, ledsen och besviken på henne. Faktiskt till och med hatat henne. Men på sistone har jag istället börjat tycka synd om henne. För det var hon som lämnade en fantastisk familj och det är hennes förlust. Hon kommer aldrig få fira jul med min underbara familj. Aldrig få se sina barnbarn växa upp och aldrig kunna kalla sig för mamma eller mormor.



Oavsett allt detta vill jag önska henne en god jul, var hon än befinner sig. Hoppas hennes liv blev så bra som hon önskade när hon lämnade oss!



2. Fick jag välja fritt skulle det vara en riktigt god kaffebryggare, typ MoccaMaster. Just nu dricker jag näskaffe (som jag själv vant mig vid) men det uppskattas inte av mina vänner!



Måste bara säga att detta är SJUKT! Jag tävlade i din tävling om kakfatet där man fick säga vilken vara man gillade mest och jag valde sittpuffen. Så kikar man in här och ser att du tävlar ut just den - är det ödet eller vad?



Hoppas hoppas att jag vinner. Skulle vara en alldeles fantastisk juleklapp!



God Jul och gott nytt år. Tack för denna julkalendern, har varit superkul att vara med och tävla - även om man inte vunnit!

2011-12-24 @ 15:50:13
Postat av: Sabina

1. Jag skulle vilja önska min familj en riktigt god jul. Jag bor långt ifrån dem och har inte träffat dem sedan i september. Jag önskar att jag hade kunnat fira jul med dem och speciellt med barnen, men jag sänder dem en tanke istället.

2. Jag har önskat mig en fotoskrivare men vet att jag inte kommer få någon i julklapp. Det är okej. Det är trots allt inte klapparna som räknas. =)

God jul till dig också!

2011-12-24 @ 16:09:42
URL: http://sabinasfoto.wordpress.com/
Postat av: Samira

1. Jag vill önska mina kära i himmelen, men även andras kära i himmelen en god jul. Jag tänker på er.



2. Kläder, prylar och bra böcker. That's it :-D



2011-12-24 @ 17:35:30
Postat av: Alice

Jag vill önska min Farmor en god jul, hon gick bort i september och detta var hennes favorithögtid. Jag älskar dig, hoppas du har det bra med Farfar i himlen, även om jag önskar att du var här med oss ‹3



Jag önskar mig tillbaka till mina gamla jular som vi firade med hela släkten, det är bland det mysigaste jag upplevt... Materiellt sätt önskar jag mig lite nya kläder, pengar osv :)



God Jul! /Alice



2011-12-24 @ 18:53:00
URL: http://fruitdrops.blogg.se/
Postat av: Malin

1. Jag skulle vilja önska min bror en god jul, han dog i cancer 21 år sedan och jag fick aldrig chansen att träffa honom

2. En resa med min pojkvän till Kuba, är verkligen jätteintresserad av att åka dit men det finns absolut inte pengar till det just nu tyvärr.

Den svarta sittpuffen/fotpallen skulle passa jättebra i min rum som är nygjort! :)

2011-12-24 @ 19:38:42
URL: http://maulun.blogg.se/
Postat av: Helen

Vill önska min yngsta syster en extra god jul, hon är i Sälen och jobbar och firar därför inte med familjen.



Är lyckligt lottat och har mycket av det man "behöver", önskar mig att mina nära och kära frår vara friska och lyckliga. Lite svårt att slå in med papper och snöre dock :)

En svart snygg sittpuff till vardagsrummet skulle inte heller vara fel;)

2011-12-24 @ 20:35:52
URL: http://dinstil.wordpress.com
Postat av: liselotte

1. Min mamma uppe i himlen

2. En jul tillsammans med alla mina släktingar

2011-12-24 @ 22:09:12
URL: http://liselottess.blogspot.com
Postat av: Sofia

1. En av mina bästa vänner Sharon som bor i Usa.

2. En perkolator, och det fick jag också!

2011-12-24 @ 22:51:33
Postat av: Viktoria

Kanonfin puff. Jag har ett perfekt ställe för den i vårt allrum, där hela familjen tillbringar kvällarna med dator, tv, spelar spel & myser tillsammans.

1) Jag saknar min mormor något grymt! När vi var små firade vi alltid jul ihop. Sedan några år tillbaka finns hon tyvärr inte mer pga bröstcancer :-(! Så jag vill sända en God Jul hälsning till mormor, vart hon nu finns <3!

2) Jag önskade mig en iPad & fick det av familjen! Är en överlycklig Viktoria just nu!

2011-12-24 @ 23:13:25
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Efter 6 månaders tystnad skulle jag vilja önska min bror en god jul. Men jag tror och hoppas att han tog vår julhälsning på ett bra sätt - fick nämligen skicka den med bud.



jag skulle nog önska mig en massagemöjlighet i julklapp, och dra på trissor - jag fick en massagematta <3



Kram Annika

[email protected]

2011-12-24 @ 23:52:51
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Johanna

En ett extra varmt god jul till alla dem sim sitter ensamma idag och inte har den gemenskap som jag upplevt idag.

Jag önskar att min pojkvän var här meexmig just nu

2011-12-25 @ 00:34:24
Postat av: Lena på fågelvägen

1. Jag skulle vilja önska hela min familj och alla mina vänner en underbar jul för att jag tycker så mycket om dem om det vill jag att varenda en av dem ska veta.

2. Jag skulle helst av allt önska mig en utlandssemester till mig och min familj. Som mammaledig och blivande student nu i vår går det trögt att spara ihop pengar för att åka iväg så det är nog det jag allra helst vill ha.



Håller tummarna för den snygga puffen!

God jul!

2011-12-25 @ 01:12:02
URL: http://ienfyra.blogg.se/
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

1. Jag vill önska alla en god jul men framför allt min pappa som fick fira julen ensam i år, tyckte så otroligt synd om honom när han ringde och grina tidigare för att han saknade mig så mycket.



2. en ny soffa, men nu efter en lång resa önskar jag mig en massagedyna ;)

2011-12-25 @ 03:17:42
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna Svensson

2011-12-25 @ 03:22:31
Postat av: Johanna Svensson

1. Jag skulle vilja önska min syster som var tvungen och jobba på julafton och inte kunde spendera den här julhelgen med oss i samma stad. När resten av släkten var samlade!

2. Jag önskar mig en ny plånbok, min håller på att falla isär. Jag har fått tejpa dem.

2011-12-25 @ 03:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin