På önskelistan

Har ni funderat på vad som står på er önskelista till jul? Min mamma är på mig nästan varje dag och ja.. det är det här som står överst på min önskelista. Något jag har gått och tittat länge efter är en Kitchen Aid. Jag höll till och med på att köpa med mig en från USA tidigare i höst, men det var vikten som stoppade mig. Men tur var nog det för jag hörde att det inte skulle vara så enkelt att få den att fungera på vårt strömsystem. Inte så enkelt som jag hade trott. Något annat som stått länge och väl på min önskelista är Eames DSW. Om jag får drömma om många så önskar jag mig helst 4 st till mitt köksbord. Global kniv blir aldrig av att jag köper, men aj, vad jag ojar mig när jag är i behov av en bra kniv. Mateus fina porslin har jag sedan innan, men känner att jag göra små fina tillägg, som till exempel av de här espressokopparna. En Ipad stod jag och höll i när jag var i USA, men mitt förnuft fick mig att ställa mig frågan "behöver jag verkligen det här". Nu tycker jag att mitt svar allt mer börjar bli ett ja(!) på den frågan. Sist men inte minst önskar jag mig de fina kokböckerna I skärgårdens skafferi: en smakfull resa genom de fyra årstiderna och Skärgårdsdrömmar och trädgårdskakor.
Foto: Eget kollage med bilder från företagen ovan

Kommentarer
Postat av: Helena i Ljungsbro

Jag hade en Kitchen Aid och bakade med den en gång, sedan lämnade jag tillbaka den! Det går bara att köra smådegar, typ två limpor och på en halv liter degvätska. Värdelös!!!



Köpte en Kenwwod istället, med mycket större degskål. Den är gjord för folk som verkligen vill baka på riktigt!

2010-12-15 @ 22:03:51
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

De två översta ligger i topp på även på min lista. Fast lite väl dyr prisklass för julklappar. Det får nog bli att spara ihop på egen hand. Är det verkligen möjligt att vara så här kär i en stol undrar jag...

2010-12-15 @ 22:42:34
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: Stephanie

Vad gäller bra knivar har jag VÄRDLENS bästa tips till dig! Det är den svarta keramiska kniven från Lord Nelson. En kniv som kan ALLT. Den är dessutom riktigt kaxig med sin svarta design. Rekommenderas varmt, använder den bland annat till att skära oxfilé och det är som att skära i smör....

Den är nedsatt i pris på www.butikatmosfar.se



Tack för fin blogg!!

2010-12-17 @ 13:41:04
Postat av: Catte

Kitchen Aid är ju nog den bästa maskin som uppfunnits, älskar att använda den!

2010-12-17 @ 15:48:48
URL: http://catrinre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin