Marin stil

Jag har alltid drömt om ett hus, eller i alla fall en sommarstuga vid havet. Tänk vad underbart att få inreda ett sådan hus! Nu bor jag i och för sig inte så långt ifrån havet, fast i en lägenhet och det känns inte riktigt som samma sak. Jag såg dom här tavlorna hos Ocean House men tänkte tipsa om att dom faktiskt inte är så svåra att göra själv.

image61 Snickra ihop ett antal plankor så att det ser ut som en liknande tavla som nedan. Grundmåla gärna plankorna innan du sätter ihop dom för att vara säker på att täcka överallt med vit färg (i springor etc som blir när man snickrar ihop det). När du har satt ihop dom är det bara att måla ytterligare en gång. Jag skulle rekommendera en heltäckande helblank lackfärg (för att det även ska bli lätt att torka av tavlan från damm). Sedan är det bara att måla tavlan som du vill ha den, i önskvärt motiv. Om du vill kan du slå på några bräder runt om tavlan så att det blir som en ram. Ett annat alternativ är att måla en ram i en annan färg, vilket gör att det kommer se ut som att det finns en ram.
Lycka till!

Trätavla 6-flagsTrätavla M
Trätavla U.S StarTrätavla MTrätavla ATrätavla U.S FlagDuktavla Star
Foto: Ocean House

Kommentarer
Postat av: Nilla

Snyggt! jag gillar också den stilen!

2008-02-01 @ 11:05:22
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Thorstella

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2010-01-27 @ 10:27:35
URL: http://thorstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin