Tulpanälskare

Jag kan aldrig riktigt få nog av tulpaner. Det ser alltid så fint och friskt ut tycker jag. På den norska sidan klikk hittade jag lite bra tulpantips som jag tänkte att jag kan dela med mig av.

- Om du inte ska använda tulpanerna direkt så köp dom så torra som möjligt. Det vill säga att dom inte har druckit något vatten eller att dom har blivit finskurna.

- Om du ska ge bort blommorna eller ta med dom lite senare så lägg dom i kylskåpet så länge. Blommorna håller sig fint där i cirka tre dagar.

- Låt plasten vara på medan du finskär dom och låter dom dra till sig vatten i en timme.

- När tulpanerna är vattenfyllda och fina igen så tar du av plasten och sätter dom snyggt i vasen.
image291
Foto: Eget kollage med bild från klikk

Kommentarer
Postat av: PiM

har fullkomligt fått nippran på & köpa blommor & sätta i vas - dyrt men fint :)

2008-04-20 @ 21:31:04
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin