Ordspråkstavla

Som jag har nämnt tidigare så älskar jag ord, texter och ordspråk. Den här tavlan gjorde jag för något år sedan men jag är fortfarande väldigt förtjust i den.

image61 Först och främst letade jag upp ett ordspråk som jag tyckte om. Sedan skrev jag ut bokstäverna på datorn och skar ut bokstäverna i pappret. Jag köpte en masonitskiva som jag först målade vit. Därefter tog jag minimalt med klister på bokstäverna och satte fast dom på den vita bakgrunden. Därefter målade jag hela tavlan (och runt/över bokstäverna) med en brun väggfärg. Att jag just använde väggfärg var för att vi hade målat med just den färgen i vår hall (och jag ville hänga tavlan så att man såg den från hallen). Vi hade även en fondvägg som hade samma bruna färg i sig som jag ville matcha tavlan till. Ett litet tips om du vill matcha tavlan till något, eller har ex. väggfärg kvar.
När hela tavlan hade torkat rev jag bort bokstäverna. Eftersom färgen hade satt sig i kanterna på bokstäverna kommer det att rivas av lite färg och det kommer inte bli helt raka kanter, vilket ger ett mer "slitet" intryck som ni kan se på bilden. Lycka till!

image90
Foto: Designtjejen

Kommentarer
Postat av: Weronica

Det här gillade jag. Snyggt!

2007-11-05 @ 21:50:44
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Maja

Men vilken fiffig idé, me like! =) Kram Maja

2007-11-05 @ 21:58:55
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: Karin

Precis vad jag letade efter, tack tack!

2007-11-25 @ 19:32:36
Postat av: Hanna

Åh vad jag älskar denna sida ! Tur jag hittat den , har fårr sååå många bra idéer. =) Tack såå mkt !

2007-11-28 @ 14:32:26
Postat av: Lotta

Jätte rolig sida. Väldigt inspirerande. Denna idé skulle nog piffa upp min gaderobsdörr i hallen. Tack för tipset!!!

2008-11-03 @ 23:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin