Gör en hylla av pappersrör

image124

Det här kanontipset hittade jag hos den norska tidningen rom 123. Dom visar hur man på ett välidigt lätt sätt kan bygga sin egen hyllsektion. Sedan kan du måla rullarna i de färger som du själv tycker bäst om/matchar bäst. Jag skulle kunna se dom i vitt.. eller varför inte svart..

Du behöver:
1. 2 x 90 cm långa pappersrör (bygghandel)
Oljefärg
Pensel
Sandpapper
Ett stabilt band i önskad färg (Varför inte ha ett svart band om du har vita rullar eller kanske ett snyggt tyg?)

Gör så här
2. Be bygghandeln att dela rullarna  i mindre rör, här är dom 30 cm djupa.
3. Sandpappra kanterna så att dom blir mjuka och släta.

image123
4. Måla rullarna med färg. Använd gärna vattenbaserad målarfärg. (Personligen tror jag att färgen Lady helblank från Jotun passar jätte bra. Jag är överlag väldigt förtjust i den färgen. Väldigt lätt att arbeta med + att resultatet ofta blir väldigt bra. BLir även lätt att torka av sedan. )
5. Sy ihop banden på slutat. Tänk på att dra ordenligt!
6. Klar!
image125
Foto: Eget kollage med bilder från rom 123

Kommentarer
Postat av: Rubenella

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2009-12-23 @ 10:31:32
URL: http://rubenella.blogspot.com
Postat av: Ida Selin

Åh! Satt precis och letade efter såna stora hårda rullar på Google och då hittade jag hit :) Finns dom att köpa på typ Bauhaus eller liknande?

2010-09-22 @ 23:27:20
URL: http://idaselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin