Helgmys i stugan

I helgen var vi i stugan och njöt. Av vädret - nej! Det var så lite som 4 grader på söndagen. Jag tror nästan det var lika varmt vid jul. Brrr! Men, kylan gjorde att vi fick tillfälle att elda i kaminen. Mysnivå delux helt enkelt.
Här på fårskinnet tillbringade jag och mini flera timmar. Mys i dubbel bemärkelse!
För första gången i år fick vi möjlighet att njuta av vårt nymålade hus från altanen. Vilken skillnad det blir med lite färg! Målning av stugan var ett av sommarens projekt förra året. Nu skulle jag verkligen säga att det är värt slitet.
Det var inte bara solen som vi njöt av på altanen, utan också årets första rabarberpaj.
Ett annat av förra sommarens projekt var att bygga vedbod. Den är guld värd, både för veden men också som förvaring. De gamla mjölkkrukorna som jag fått av min mamma fick nu börja agera blomkruka. Passar vid en stuga tycker jag.
Foto: Emmelie
Tyvärr hade vi inte fint väder hela helgen men det blev flera promenader med mini längs sjön ändå. Och även om det inte är sol så kan jag inte helt få nog av den vackra omgivningen.

Kommentarer
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Men va härligt och vilka vackra bilder!!

2015-05-20 @ 12:36:35
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: Embla Sofia

Gud så mysigt! Älskar ditt lilla blomsterarrangemang med mjölkkrukorna :)

2015-05-22 @ 20:05:50
URL: http://sofiawahlby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin