Formex våren 2012

352 kort senare så stapplade jag igår kväll ut från Formex med ömma ben och fötter. Jag var helt förundrad över hur min syster hade klarat av att gå där i närmare 10 timmar och fortfarande kunna ta sig hem(!) Jag förundras över hur roligt det ändå är att gå på Formex varje år. Det är som att jag slukas upp i min egna värld och så försvinner bara tiden. Någon som känner igen sig?!
Formex är en fackmässa för inredningsfolk. Det är den största mötesplatsen för nordisk inredningsdesign. Här samlas 850 utställare, 25 000 nationella besökare och 850 medierepresentanter.
Varje år finns det en temautställning vid ingången och i år hade Synnöve Mork skapat utställningen "fågel mittemellan fisk" som bygger på leken fågel- fisk eller mittemellan. 
Foto: Emmelie
Besökarna som kom in i entren möttes av en modern arkitektonisk lada där ljuset, rummet, känslor och sinnlighet stod i fokus.
I utställningen har Synnöve Mork tagit lekens tre olika nivåer som utgångspunkt för tre aktuella trendteman.
Titta upp! Står för fri som fågeln, the sky is the limit, sikta mot stjärnorna … Saker som fladdrar i vinden, lätta, transparenta och sinnliga i såpbubblans lite vattriga pasteller. 
Titta ner! Står för fisken i vattnet, i ett stim, simma lugnt …Det är nya former, organiska och flytande. Glaset glänser och reflekteras ibland i helt oväntade produkter. Färgen är asfaltsgrå och ger grafisk skärpa.
Mittemellan! Står för att gräva i jorden, plantera och se framtidens odling och bli mer urban, samtidigt blir gamla sorter vanligare igen. Det handlar om en trygghet baserad på erfarenhet, om trämaterialets ådring och om igenkänningseffekten.
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Lite avis blir jag på er som är på Formex.



Min kompis ska på Parellikurs i helgen



Have a nice weekend. // Lissen

2012-01-20 @ 22:58:39
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Anna

Jag känner igen mig ;-) De två gånger jag varit på Formex har tiden också rusat iväg i takt med att kameran gått varm. Denna gång följer jag mässan hemifrån och tar med glädje del av alla er bloggares intryck. Som alltid levererar entréutställningen! Dukningen med mycket klarglas är något som tilltalar mig väldigt mycket just nu. Ha en fin lördag! Kram Anna

2012-01-21 @ 11:49:17
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Sara

Härliga bilder!

2012-01-21 @ 12:00:24
URL: http://lavendelhonung.blogspot.com
Postat av: Hanna - Whiterainbow

fina bilder!:)



följer formex uppdateringarna hemifrån ;)

2012-01-22 @ 20:45:32
URL: http://whiterainbow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin